معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز:

آمـوزش افراد بازمانده از تحصیل در راستای عدالت آموزشی محقق می‌شود

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز گفت آمـوزش افراد بازمانده ازتحصیل در راستای عدالت آموزشی محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آمـوزش افراد بازمانده از تحصیل در راستای عدالت آموزشی محقق می‌شود

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های سوادآموزی در استان شناسایی و جذب حداکثری افراد بازمانده از تحصیل و بازگشت آنها به چرخه آموزش رسمی کشور است، عنوان کرد: توسعه همکاری با مجمع خیرین حامی بازمانده از تحصیل می تواند منجر به جذب حداکثری این افراد شود.

وی افزود: برنامه ریزی و اقدامات به هنگام و شناخت مشکلات و دلایل بازماندگی از تحصیل این افراد می تواند باعث کاهش آسیب پذیری در جامعه شود.

معاون سوادآموزی استان البرز ضمن تاکید بر احقاق حق آمـوزش کودکان، در سایه عدالت آموزشی خاطرنشان کرد: افراد بازمانده از تحصیل معرفی شده از سوی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به صورت مستمر در سوادآموزی استان مورد پالایش قرار می‌گیرند تا افرادی که شرایط سنی حضور در مدارس عادی را ندارند از طریق ثبت‌نام در دوره‌های سوادآموزی به چرخه آموزش رسمی کشور بازگردند.

وی در پایان یکی از دلایل بازماندگی از تحصیل کودکان را مشکلات اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: بایستی با استفاده از ظرفیت خیرین و نیروهای جهادی شرایط کسب آموزش سواد، مهارت‌های اساسی و حرفه ای برای کودکان بازمانده از تحصیل فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار