حمیدرضا خان محمدی در همایش سراسری کانون مدارس اسلامی؛

رویداد ملی مدارس آینده 26 دی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد دومین دوره رویداد ملی «مدارس آینده» ‌26 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رویداد ملی مدارس آینده 26 دی برگزار می‌شود

‌به گزارش‌ روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در همایش سراسری کانون مدارس اسلامی، اظهار داشت: با توسعه‌ هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل از عرصه خارج شده و جای خود را به شغل‌های نوظهور حاصل از این تکنولوژی روز داده یا خواهند داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان توجه به محور آینده‌پژوهی در این همایش، افزود: موضوع آینده پژوهی که یکی از نقش‌های الگویی مورد تاکید حضرت آقاست، می‌تواند در ترسیم مسیر آینده کمک‌رسان همه ما به خصوص آموزش و پرورش باشد، اینکه مدارس آینده چه ویژگی‌های دارند؟ معلم و دانش آموز آینده می بایست چگونه آماده و تربیت شوند؟ و محتوای آینده چه ویژگی‌هایی دارند؟ مهم و باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

وی سطح تحول در آموزش و پرورش را در مواجهه با سرعت تغییرات مناسب ندانست و تصریح کرد: تغییرات در تمام جوانب زندگی‌ به ویژه حوزه ‌آموزش و پرورش تاثیر می‌گذارند. از این رو نظام آموزشی که می‌بایست دانش‌آموزان را به دانش و مهارت‌های لازم برای مشارکت موثر در جامعه فردا مجهز کند، به ضرورت بایستی آینده‌مدار باشد تا کارایی خود را حفظ کند. سازمان نوسازی مدارس کشور در این راستا رویداد ملی «مدارس آینده» را برنامه‌ریزی کرده است که دومین دوره این رویداد 26 دی‌ماه برگزار خواهد شد. رویداد ملی مدارس آینده می‌تواند فرصتی برای عقب نماندن نظام تعلیم و تربیت از سرعت تغییرات باشد، لذا از همه متخصصان و کارشناسان دعوت می‌شود این موضوع را جدی بگیرند.

این مقام مسئول در خصوص دومین رویداد ملی مدارس آینده اذعان داشت: رویداد امسال در 4 محور کلی مدرسه آینده و نظام آموزشی، مدرسه آینده کانون تربیت و پیشرفت محله (مدرسه در مقیاس شهر)، مدرسه آینده و محیط کالبدی (مدرسه در مقیاس کالبد) و مدرسه آینده و تجهیزات و فناوری‌های آموزشی (مدرسه در مقیاس اجزاء) برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: از صاحب نظران و متخصصین موضوع در امر فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی دعوت به عمل آمد تا ایده‌ها، ابتکارات، آثار خلاقانه و دستاوردهای خود را در زمینه ­های مختلف علمی، فنی مهندسی، فناوری، روش‌ها و فنون آموزش و انتقال محتوا، با هدف کیفیت بخشی آموزش، محیط کالبدی فضاهای آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی در مدارس آینده، به دبیرخانه همایش ارسال کنند که در حدود 170 اثر دریافت شده است.

خان محمدی با بیان توجه‌ همایش به موضوع مهم عدالت اظهار داشت: در این راستا مسئله و رویکرد کنکور قابل بحث است و غالبا دانش آموزان مناطق کم برخوردار آسیب می‌بینند، در این راستا قرارگاه جهادی عدالت تربیتی راه اندازی شد که تلاش می‌کند بخشی از کاستی‌ها را جبران کند. ظرفیت های بالقوه قرارگاه با توجه به تاکیدات حضرت آقا مبنی بر تقویت مدارس دولتی فرصتی بر کاهش بخشی از مشکلات است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان خاطر‌نشان کرد: نیازها به طور مداوم در طول دوران مدرسه تغییر می‌کنند. ما ممکن است ندانیم که مدارس در 50 سال آینده چه چیزی یا چگونه تدریس می‌کنند، اما می‌دانیم که تفاوت‌های زیادی وجود خواهد داشت و راهبرد ما اتصال مدارس مناطق کم برخوردار به امکانات و ظرفیت های کشور و مدارس برخوردار است.

‌همایش سراسری کانون مدارس اسلامی به همت هیأت امنای کانون مدارس اسلامی برگزار شد. این همایش بر سه محور تخصصی توسعه عدالت آموزشی و تربیتی با رویکرد همیاری کانون مدارس اسلامی و مدارس دولتی، ارائه الگوهای موفق مدرسه داری در حوزه‌های مدیریتی آموزشی و تربیتی و مدارس آینده با رویکرد کنش فعالانه در مسیر تعلیم و تربیت آینده تمرکز داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار