رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

تحویل 20 هزار مدرسه در 15 ماه

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت با جریان امید و امیدآفرینی و حمایت و همراهی همه خیرین در حدود 15 ماه حدود ۲۰ هزار مدرسه در کشور تحویل شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 20 هزار مدرسه در 15 ماه

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان نوسازی‌ مدارس‌؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در مراسم تکریم و تجلیل از بانوان سازمان به‌مناسبت روز زن که همزمان با نشست مسئولین شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز سراسر کشور برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اگر به یقین می‌خواهیم از گردنه‌های دشوار عبور کنیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم. شرط نظام تعلیم و تربیت خوب محیط یادگیری خوب است و این از وجود بابرکت و دامان زن سرمنشا می‌‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه با تشکیل شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز، یک ایران کوچک در سازمان نوسازی مدارس شکل گرفته است، افزود: همه ما به نحوی با فرهنگ توسعه مشارکت مردمی و با شعار مدرسه‌سازی تجلی مردمی‌سازی پای کار مدرسه‌سازی کشور هستیم. خبرنگاران با قلم زدن، خیرین با کمک مالی و حمایت‌های معنوی، مهندسان با ساخت و ساز و مدیران و مشاوران و بانوان با پیگیری امور و مشوق بودن در این کار خداپسندانه نقش دارند. زمانی که امیدی در دل یک فرد ایجاد می‌شود آن زمان است که شما پاک‌ترین مخلوقات خدا را به امر یادگیری دعوت می‌کنید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه شما بسترسازی می‌کنید و مدرسه می‌سازید، برای آینده‌ای که نیستیم، این ارزشمند است، تصریح کرد: از روز زن پارسال تا به همین امروز حدود 20 هزار کلاس درس تحویل شد که تک تک شما در این موضوع نقش داشتید.

وی ادامه داد: چه کاری و‌ هدیه‌ای از این زیباتر که فضایی فراهم کنیم تا دانش‌آموزان عزیز هنر و مهارتی بیاموزند و بعد از چند سال به ما و جامعه خدماتی از جنس هنر ایرانی هدیه کنند.

خان‌محمدی با بیان اینکه در اوج تحریم‌ها و شرایط سخت به نتایج شیرینی دست یافته‌ایم، ادامه داد: کوچکترین کارها باعث خوشی دل‌ها و دلگرمی و انگیزه فرزندان این سرزمین می‌شود تا بهتر در عرصه علم آموزی حضور یابند و این امر به ما انگیزه‌ای مضاعف در جهت ارائه خدمات بهتر به فرزندان عزیزمان می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دعای مادر و همراهی همسر و خانواده همواره روشنی‌بخش این مسیر است، عنوان کرد: تقارن ولادت حضرت زهرا(س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی فرصت بزرگی است تا بفهمیم این شخصیت وارسته در سراسر زندگی خود، توسل و ذکر یا زهرا(س) و دعای خیر مادر بزرگوار همراه ایشان بوده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به اشاره به اینکه بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در سال 1402 به نام حاج قاسم سلیمانی هفته گذشته در کرمان افتتاح شد، یادآور شد: شهدا زندگی و لذت و هستی و جان‌شان را برای مردم فدا کردند و این وظیفه ماست که با کار درست و جهادی و تلاش شبانه‌روزی قدردان این عزیزان باشیم.

معاون‌ وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم اذعان داشت: ما یک جریانیم. خیرین و مردم، همکاران سازمان و خبرنگاران جدای از هم نیستند همه در کنار هم در ذیل پرچم نهضت بزرگ مدرسه‌سازی ایران اسلامی حضور داریم و این یک جریان منحصر به فرد است.

خان‌محمدی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: زن یک انسان مجاهد غیور خستگی‌ناپذیر است، یادآورشد: حضرت آقا در یک محفل صمیمانه به تعبیری خطاب به خیرین مدرسه‌ساز بیان داشتند: سلام مرا به خیرین محترم برسانید و بفرمایید کار خیری بهتر از این نیست، قدر این جایگاه ارزشمند را بدانید.

وی در پایان با اشاره به اینکه یقین بدانید پیشران مدرسه‌سازی جمع بانوان خیر هستند و نبض اصلی تعلیم و تربیت کودکان، در همه عرصه‌ها به دستان مادران است، خاطر‌نشان کرد: با جریان امید و امیدآفرینی و حمایت و همراهی همه شما عزیزان در حدود 15 ماه حدود ۲۰ هزار مدرسه در کشور تحویل شده است.

در این مراسم ‌ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان نقش والای زن در زندگی به برکت حضور زنان در مدرسه‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت‌: حضور آقایان در امر خیر مدرسه‌سازی نیز نتیجه تشویق و حمایت‌های بانوان گرانقدر است.

‌در پایان با اهدای لوح تقدیر از بانوان حاضر در این نشست به‌مناسبت روز زن قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار