در حاشیه مراسم هفتم شهدای کرمان عنوان شد

شهادت جایگاهی ارزشمند برای امدادگران است

تهران (پانا) - بعد از حمله تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد هلال احمر منطقه ۱۳ تهران اقدام به برگزاری مراسم یادبود هفتم شهدای هلال احمر کرمان کرد و میزبان مسئولین سازمانی، استانی، شهری، نجاتگران، امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال احمر ایران شد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شهادت جایگاهی ارزشمند برای امدادگران است

مراسم هفتم شهدای کرمان و دو جوان امدادگر که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند با حضور سید محمد طه موسوی نعیمیایی، نماینده ولی فقیه رهبری، محمود رمضانیان، پیشکسوت هلال احمر و جانباز دفاع مقدس، وحید سلیمی، رئیس داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و جمعی دیگر از اعضا هلال احمر تهران برگزار شد.

این مراسم به میزبانی جمعیت هلال‌احمر منطقه ۱۳ تهران و با همکاری اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر منطقه، در سالن اجتماعات هلال‌احمر منطقه ۱۳ اجرایی شد.

حجت الاسلام سید محمد طه موسوی نعیمیایی در حاشیه این مراسم گفت: علت ترورهایی که توسط غربی ها انجام می شود این است که آنها زبان منطقی ندارند. نمی‌خواهند اسلام و دین را قبول کنند. غربی ها از نوجوانان ایران ترس دارند! مردم ایران پیام انقلاب اسلامی را فهمیده اند.

وی افزود: این حرکتی که دشمنان برای کرمان انجام دادند پیامی مهم در جهت نشان دادن عظمت اسلام است. غربی ها از این می‌ترسند که اگر بتوانند توان داخلی کشور را ناامن کنند قطعا به نوجوانان ما نفوذ خواهند کرد. دشمن از شهدا و اسلام ترس دارد چرا که می‌دانند نسل حاج قاسم سلیمانی از بین می‌رود و می‌توانند پایدار نگه دارند.

در ادامه محمود رمضانیان گفت: در گذشته انگیزه قوی امدادگران، جنگ بود. آنها با قدرت به کار امداد ادامه می‌دادند و در کنار انجام این کار عضو تشکل ها نهادهای دیگر هم بودند، اما هنگامی که آنها به شهادت می‌رسیدند مقام عضو امدادگر را بر روی سنگ قبر او نمی نوشتند و با عنوان اداری و یا تشکل‌های دیگری که در آنها فعالیت می‌کردند، به خاک سپرده می شدند.

وی ادامه داد: نوع خدماتی که توسط هلال احمر ارائه می‌شود در سختی است؛ امدادگر با قصد خدمت و آگاهی از اینکه خطراتی در این مسیر وجود دارد، با علاقه فعالیت می کند. در برنامه های آموزشی به نوجوانان باید به نکته فعالیت امدادگران در عرصه امدادی اشاره شود که این فعالیت دارای وضعیت‌ و شرایط خاصی است که ادامه آن برای هر کسی مقدور نیست. کسی که در این حوزه می‌آید و اقدام به خدمت می‌کند باید آگاهانه قدم بردارد و با علم به سختی ها، به خطرات و مشکلات مسیر راه آشنا باشد.

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار