مربی منابع طبیعی و جنگل‌بان نمونه استان در ناحیه یک بهارستان:

حفظ محیط زیست، موجب استمرار حیات موجودات زنده می‌شود

بهارستان یک (پانا) - مربی منابع‌طبیعی و جنگل‌بان نمونه استان تهران، حفظ محیط زیست را استمرار حیات موجودات زنده دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حفظ محیط زیست، موجب استمرار حیات موجودات زنده می‌شود

امیر‌حسین هدایتی، مربی منابع طبیعی و جنگل‌بان نمونه استان در مراسم مراقبان سلامت در خصوص عوامل حفظ محیط زیست اظهار کرد: شرکت مربیان سلامت در کارگاه‌های آموزشی حفظ محیط زیست، اطلاعات و دانش‌هایی که خود فرا گرفته‌اند را به بهترین نحو به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا شاهد پیشرفت دانش‌آموزان در زمینه محیط زیست و استمرار حیات موجودات زنده باشیم.

وی ضمن اشاره به هدف کلی از اجرای کارگاه‌های آموزشی برای مراقبان سلامت خاطر‌نشان کرد: مبحث محیط زیست یکی از سر‌ فصل‌های آموزشی مربوط به مراقبان سلامت است و یکی از دستورالعمل‌های اصلی آموزش و پرورش در بخش های مختلف مانند انجمن، کانون طبیعت یاران و سفیران سلامت که زیر مجموعه این انجمن است.

هدایتی با اشاره به توسعه فضای سبز در مکان‌های مختلف بیان کرد: یکی از مکان‌هایی که وجود فضای سبز در آن محیط بسیار قابل توجه است، محیط مدرسه و آموزشی است، زیرا در هر مدرسه و محیط آموزشی که فضای سبز وجود داشته باشد سر‌زندگی، شادابی، طراوت، بهبودبخشی، تصفیه هوا، خنکی و زیبا‌سازی آن مکان فراهم است.

وی در خصوص عوامل آلودگی هوا افزود: مبحث آلودگی هوا به دو قسمت تقسیم شده است یکی از آنها ریزگردها و دیگری گاز آلاینده است. در مناطق آلوده شهری توصیه شده از درختانی استفاده شود که از لحاظ فیزیکی قدرت رسوب کردن ریزگرد‌ها را داشته باشند، درختانی که در فصل خزان سرسبز هستند و قدرت جذب آلاینده ها را به صورت ریزگرد‌ دارند. مانند سرب کاج که در این فصل نیز پایداری سرسبزی را دارد.

هدایتی در پایان ضمن اشاره به تولید اکسیژن توسط درختان و گیاهان تشریح کرد: گاز اکسیژن ملقب به گاز زندگی یکی از مهم‌ترین گاز‌ها برای ادامه حیات است که توسط درختان تولید می‌شود، درختان با جذب آلودگی‌های ناشی از گازهای نیتروژن، آمونیاک دی اکسید، گوگرد، ازن و به دام انداختن رس برگ‌هایشان، نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارند.

خبرنگار دانش‌آموز: هدیه ماماهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار