‌جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از فردا برای ایران آغاز می‌شود؛

‌ایران‌ در اندیشه طلسم‌شکنی در قاره کهن

مربی تیم ملی فوتبال ایران: تمامی بازیکنان در شرایط مطلوب آمادگی فنی و جسمانی قرار دارند/ دنبال تاریخ‌سازی در جام ملت‌های آسیا هستیم‌

تهران پانا) - ‌‌تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی گام به جام ملت‌های آسیا ۲٠۲۳ می‌گذارد‌ که چهار دهه ناکامی در این مسابقات، بار سنگینی بر دوش فوتبال ایران گذاشته است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
‌ایران‌ در اندیشه طلسم‌شکنی در قاره کهن

‌با نگاهی به عقبه ‌بازیکنان تیم ملی، هر کدام یک رد پای تاریخی در میادین مهم فوتبال دنیا به‌ویژه جام جهانی از خود به یادگار گذاشته‌اند. واکنش تاریخی علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی در جام جهانی‌ با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو از یادها فراموش نمی‌شود.

گلزنی رامین رضائیان، شلیک تاریخی روزبه چشمی و در مجموع سربازی این افسران ورزش ایران در مستطیل سبز فوتبال دنیا، به غبار فراموشی سپرده نخواهد شد.

قاب لژیونرها در تالار فوتبال ایران، این سفیران فوتبال ایران در مستطیل سبز اروپا با درخشش در تیم‌های خود از جنس دفاع از اعتبار فوتبال ایران است، سردار آزمون ‌در پورتو عملکردی به نمایش گذاشت که مسئولان باشگاه رُم، حضور تیم ملی فوتبال ایران را در جام ملت‌های آسیا به عنوان یک کابوس برای این باشگاه تلقی کردند و این موضوع به درخشش سردار ‌آزمون در سری آ ایتالیا برمی‌گردد.

غیبت سردار آزمون در دیدار رم مقابل آث میلان، یک اتفاق تلخ برای کادر فنی و مدیریت گرگ‌های فوتبال ایتالیاست، رفتن طارمی به اینتر هم مدیران باشگاه پورتو را دچار افسردگی و تب فوتبالی کرده است.

تیم‌های فلسطین، امارات و هنگ‌کنگ با یوزهای ایرانی در شرایطی سرخ شاخ می‌شوند که آن‌ها می‌خواهند با گذر از سراب ناکامی، کام فوتبال ایران را با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شیرین کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی با گذر از مرحله حذفی با در نظر گرفتن احتمالات و اما و اگر‌ها به مصاف سامورایی‌های قاره کهن خواهد رفت که آن‌ها دیوار قدرت را بر سر لشکر قیصر فوتبال جهان تخریب کردند و با برد در این فیفا دی حساس، دنبال تصاحب جام قهرمانی این رویداد مهم فوتبالی قاره کهن هستند.

عربستان هم در جام ملت‌های آسیا، کهکشان تاریک در فوتبال آسیاست و تنها با تکیه بر ستارگان فوتبال دنیا نظیر رونالدو، با پول دنبال کسب اعتبار در فوتبال قاره کهن هستند.

عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها در ویترین افتخارات ایران در تالار فوتبال آسیا به نمایش گذاشته شده است، لژیونرهای فوتبال ایران هم دنبال شکستن رکورد علی دایی هستند و برای کسب این عنوان دورخیز کرده‌اند.

تیم‌هایی هم مثل قطر میزبان، با خرج میلیاردها دلار و تبدیل پول نفت به ورزشگاه و استادیوم ورزشی، می‌خواهد با دلارهای نفتی در فوتبال قاره کهن، اعتبار کسب کند. قطر از طرفی هم با ‌تغییر ملیت برخی ستارگان فوتبال جهان، سنگ بنای فوتبال خود را گذاشته است. قطر هم به لطف میزبانی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، می‌خواهد سری بین سرها در فوتبال آسیا بالا بیاورد.

قدرت‌های فوتبال قاره کهن در جام ملت‌های آسیا، حساب ویژه‌ای بروی ایران باز کرده‌اند. باید دید آیا این پیکارها صحته تاریخ‌سازی سرداران قوتبال ایران است؟‌

تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه 24 دی در اولبن دیدار خود در این پیکارها به مصاف فلسطین خواهد رفت، این بازی ساعت 21:00 به وقت ایران برگزار می‌شود.

آندرانیک تیموریان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: «امیر قلعه‌نویی، بهترین‌های فوتبال ایران را به تیم ملی دعوت کرد، در تمامی پست‌ها بهترین‌ها را در اختیار داریم.»

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: «مراحل اردوی تیم ملی را به خوبی و با جدیت پشت سر گذاشتیم و تمامی بازیکنان در شرایط مطلوب آمادگی فنی و جسمانی قرار دارند.»

تیموریان تأکید کرد: «دنبال تاریخ‌سازی در جام ملت‌های آسیا هستیم و می‌خواهیم به ناکامی چهار دهه‌ای فوتبال ایران در این پیکارها خاتمه دهیم.»

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: «لژیونرهای تیم ملی، امثال مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فر، هم با دعوت امیر قلعه نویی به اردو پیوستند.»

تیموریان با اشاره به اینکه لژیونرهای تیم ملی نمایش خوبی در لیگ‌های خود در اروپا داشتند، تصریح کرد: «قلعه‌نویی به طور ویژه روی این بازیکنان حساب کرده است.»

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: «‌امیدواریم بتوانیم در جام ملت‌های آسیا، ‌با کسب پیروزی‌های خوب، دل مردم ایران را شاد کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار