صالحی مبارکه در گفت‌‌وگو با پانا:

حضور بانوان در انتخابات برای کشور سرنوشت‌ساز است

جایگاه زنان در خانواده به عنوان تربیت‌کننده نسلی نو از مهمترین وظایف بانوان است

تهران (پانا) - نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس با بیان اینکه حضور بانوان در انتخابات برای کشور سرنوشت‌ساز است، گفت ان‌شالله حضور زنان تحصیل کرده، تاثیرگذار و محجبه بتواند در قوای سه گانه موثر باشد و مسائل را به نحو خوبی رقم بزند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور بانوان در انتخابات برای کشور سرنوشت‌ساز است

پروین صالحی مبارکه در گفت‌وگو با پانا در خصوص حضور بانوان در انتخابات، اظهار کرد: «زنان حدود 50 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و طبیعتاً حضور بانوان در عرصه انتخابات می‌تواند تاثیر خوبی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری نیز بر حضور بانوان تاکید کردند و فرمودند که در مشاغلی که بانوان وارد می‌شوند، نباید جاذبه‌های زنان وجود داشته باشد و شرط حضور زنان در مشاغل را محروم نشدن آنها از مشغله اساسی زنانه یعنی خانه‌داری و فرزندآوری و مادری خواندند.»

وی به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «بنیانگذار انقلاب نیز در خصوص حضور بانوان اعلام کرده بودند که حضور زنان در نقش‌های اجتماعی اشکالی ندارد به شرط آن که وجهه الهی حفظ شود. با این تبیین به نظر می‌رسد که این نقش بسیار تاثیرگذار است. ورود زنان به متن انقلاب، یکی از کلیدهای اساسی پیروزی انقلاب بود.»

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «حضور به جا و با رعایت شرایط بانوان می‌تواند برای کشور سرنوشت‌ساز باشد. ان‌شالله حضور زنان تحصیل کرده، تاثیرگذار و محجبه بتواند در قوای سه گانه موثر باشد و مسائل را به نحو خوبی رقم بزند.»

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: «جایگاه زنان در خانواده به عنوان تربیت کننده نسل نو نیز از مهمترین وظایف بانوان است که می‌تواند در آینده جامعه و تربیت نسلی پویا و تاثیرگذار برای جامعه مهم باشد.»

صالحی درباره میزان مشارکت زنان در انتخابات نیز گفت: «ملت ما ملتی فهیم و بصیر هستند؛ علیرغم مشکلات اقتصادی که ما در جامعه داریم، بر کسی پوشیده نیست که مردم گردنه‌های تاریخی در انقلاب را تشخیص داده‌اند و به موقع به وظیفه خود عمل می‌کنند. در راستای رفع مشکلات اقتصادی، امروز نوید‌هایی داریم به عنوان مثال عضویت ایران در بریکس، شانگهای و پیمان اوراسیا که از نظر اقتصادی نویدبخش جریان‌های خوبی است. قطعاً با تلاش مسئولان اقتصادی، در حوزه اقتصاد نیز مانند حوزه نظامی خواهیم درخشید.»

لازم به ذکر است، محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور از افزایش 3 درصدی ثبت نام بانوان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: افزایش سه درصدی حضور بانوان برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، نکته امیدوارکننده‌ای است که مشارکت بیشتر در این رویداد مهم سیاسی را نوید می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار