یک معلم اهل فومن:

معلمی را نوعی عبادت عاشقانه می‌بینم

فومن (پانا) - یک معلم اهل فومنعنوان کرد یک مادر شاغل که شغلش با شغل انبیا گره خورده و خود را وقف دانش‌آموزان می‌کند، معلمی را نوعی عبادت عاشقانه می‌بیند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمی را نوعی عبادت عاشقانه می‌بینم

پریسا آذریان، معاون پرورشی و دبیر درس تفکر و سبک زندگی پایه هفتم در فومن است. در مهرماه ۱۳۹۶ به عنوان مربی پرورشی وارد مدارس فومن شد و از سال ۱۴۰۰ به عنوان معاون پرورشی مشغول به خدمت است و در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱به عنوان مربی نمونه استان گیلان تقدیر شد. از بارزترین خصوصیات اخلاقی او به صبوری، آرامش و خوش رفتار بودن با دانش آموزان می توان اشاره کرد. وی در خصوص دلیل موفقیت خود در معلمی عنوان کرد بُعد معنوی این شغل را در نظر داشته است. در ادامه گفت‌و‌گوی پانا با وی را می خوانید.

توجه به نقش زن در جامعه اسلامی را چگونه می بینید؟

در جامعه اسلامی، زن در انجام مسئولیت‌های شخصی، جمعی و همچنین دریافت پاداش برای اعمال نیکش با مرد برابر است. زن به عنوان یک شخصیت مستقل، دارای کیفیت‌های انسانی و تمایلات معنوی شناخته شده است. اسلام دینی است که به زنان شأن و جایگاهی برابر با مردان بخشید تا جایی که همپای مردان با پیامبر(ص) بیعت کردند. این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند، چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌شوند و زن به عنوان مدیر خانه و در جایگاه مادر که بیشترین حضور را در خانه دارد، می‌تواند بالاترین نقش را در این زمینه ایفا کند. علاوه بر موارد ذکر شده در زمینه جایگاه والای زنان از نگاه اسلام، نام یکی از سوره‌های قرآن مجید به نام نساء (زنان) اختصاص یافته است و در آیات این سوره بحث‌های زیادی درباره زنان وجود دارد. در سوره نور و سایر سُور قرآنی نیز مباحث مختلف زنان مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.

توجه به نقش معلم در مقام یک زن و مادر از نظر شما چگونه است؟

زن انسانی است که می تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که به ارزش‌های والای انسانی برسند. معلم به عنوان یک مادر، عقل و درک دانش آموزان را تقویت می کند تا به سوی آینده درخشان حرکت کنند. مادران مسولیت سنگینی به دوش دارند و نقش بسزایی در پرورش و تربیت نسل جدید ایفا می کنند. به گفته رهبرمان خانواده اولین بذر تشکیل دهنده جامعه است. دامن مادر، بزرگترین مدرسه ای است که یک فرزند در آنجا تربیت می شود. به عنوان مادر یا مربی می‌توان نسل آینده را در جهت خداشناسی، انس با قرآن کریم و حب به اهل بیت یاری کرد تا زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی‌شان شود.

جایگاه معلمان زن در تربیت کودکان را چطور می بینید؟

معلمان همان طور که در مدرسه به تعلیم و تربیت افراد جامعه می‌پردازند در خانه هم به عنوان یک مادر مسئول تربیت فرزندان خود هستند. فرقی نمی کند مدرسه باشد یا خانواده؛ صداقت، عشق، محبت و دیگر صفات خوب و عالی هم در مدرسه و هم در خانواده اجرا می شود. تربیت فررندان از دیدگاه یک معلم، اعتماد به نفس و ایجاد واقع بین بودن آن مادر است. اگر یک مادر می‌خواهد فرزندانش را درست تربیت کند، باید در هر چیزی خودش الگو باشد تا بتواند فرزندان و دانش آموزان را به جامعه اسلامی تحویل دهد.

دانش آموز خبرنگار: نازنین فاطمه پورقنبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار