معاون پرورشی آموزشگاه ۱۶ آذر ملارد:

برقراری تعادل بین محیط کار و تربیت فرزندان، از بانوان شاغل، یک مادر موفق می‌سازد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی آموزشگاه ۱۶ آذر ملارد، به عنوان یک مادر شاغل بیان کرد برقراری تعادل بین محیط کار و تربیت فرزندان، از بانوان شاغل، یک مادر موفق می‌سازد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برقراری تعادل بین محیط کار و تربیت فرزندان، از بانوان شاغل، یک مادر موفق می‌سازد

سوسن مرادی، معاون پرورشی دبستان دخترانه ۱۶ آذر و یک مادر شاغل است. وی در مورد شاغل بودن خود اظهار کرد: « امروز شاغل بودن زنان، یکی از مسائل اجتماعی است که زنان با وجود مسئولیت‌های خود در خانه و تربیت فرزندان مسئولیت‌های اجتماعی را نیز پذیرا هستند. مسلماً مادران شاغل فشار مضاعفی را به خاطر نقش مادر احساس خواهند کرد و آنچه اهمیت دارد نحوه مدیریت شرایط توسط مادر است، که مادران شاغل با رعایت همه مسائل می توانند سلامت جسمانی و روانی خود و فرزندانشان را تضمین کند.»

مرادی در ادامه تصریح کرد: «مادران شاغل فرزندانی مستقل‌تر بار می‌آورند، از آنجایی‌که مادران شاغل بیشتر اوقات خود در خانه نیستند، به فرزندان خود یاد می‌دهند تا بیشتر کارهادلایلیی خود را به تنهایی انجام دهند، به این ترتیب فرزندان مادران شاغل از همان سنین پایین احساس مسئولیت بیشتر کرده و بهتر از عهده انجام کارهای خود بر می‌آیند.»

وی در مورد شاغل بودن و هم به خانه‌داری پرداختن عنوان کرد:« به نظر من با یک برنامه‌ریزی و مدیریت زمان می‌توانیم هم در زمینه مادری و هم در زمینه شغل خود بهترین باشیم. یک مادر شاغل باید به روابط خود با فرزندانش اهمیت زیادی بدهد و در عین حال باید از خودش نیز مراقبت کند، یعنی بین محیط کار و محیط خانه تفکیک قائل شود برای وقتش برنامه‌ریزی کند تا تعادلی بین اولویت‌ها ایجاد شود.»

این مادر در مورد شاغل شدن مادران گفت: «شاغل شدن مادران دارد، که یکی از این دلایل عشق به حرفه‌ای که انتخاب کرده است. من شغل معلمی را انتخاب کردم به خاطر عشق ورزیدن به کارم، مخصوصا زمانی که ارتباط موثری با دانش‌آموزانم برقرار می‌کنم و تمام سعی خود را می‌کنم که از جهت عاطفی به آن‌ها نزدیک شوم و تاثیر تربیتی محسوسی را داشته باشم، همچنین مادر شاغل باعث بهبودی وضعیت اقتصادی خانواده و تامین بهتر نیازهای مادی فرزند و عزت نفس بالاتر و روحیه بهتر در آنها می‌شود.»

مرادی خاطرنشان کرد:« برای ایجاد تعادل در خانواده باید نظم و برنامه‌ریزی داشته باشیم و نقطه مرزی بین زندگی کاری و شخصی را بیاییم که در درجه اول اولویت‌بندی امور است، که باید اهداف و ارزش‌های خود را در اولویت قرار دهیم. یک مادر شاغل باید شرایط را بسنجد و طبق شرایط و استانداردهای خودش عمل کند و چند کار را نباید همزمان انجام دهد باید مدیریت زمان داشته باشد تا موفق شود. امیدوارم زنان سرزمین ایران در ظل توجهات حضرت فاطمه زهرا(س) همیشه شاد و پرتوان باشند.»

دانش‌‌‌آموز‌‌ خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار