‌مراسم ‌تشییع و تدفین پیکر مطهر چهارمین  شهیده تربیت‌معلم برگزار شد؛

صحرایی: شهیده رحیمی یک الگوی زنده برای تربیت‌معلم خواهد شد

راه او را ادامه خواهیم داد، مدرسه به نامش خواهیم ساخت و در تربیت معلم به یادش، معلم تربیت خواهیم کرد

‌تهران (پانا) - مراسم گرامیداشت و تشییع و تدفین پیکر مطهرچهارمین  شهیده تربیت‌معلم، فائزه رحیمی هم‌اکنون در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی: شهیده رحیمی یک الگوی زنده برای تربیت‌معلم خواهد شد

‌شهیده فائزه رحیمی، یکی از شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی در گلزار شهدای کرمان و از فعالان دانشجویی و سرپرست گروه اعزامی از تهران بود.

پیکر این شهید، دیشب وارد تهران شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور قرار گرفت و مراسم یادبودی نیز دیشب در پردیس نسیبه برگزار ‌شد.

مراسم تشییع چهارمین شهیده تربیت‌معلم، امروز با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان مربوطه در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

شهیده فائزه رحیمی، دانشجومعلم ورودی سال ۱۴۰۰ رشته امور تربیتی پردیس نسیبه تهران بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید.

‌رضامراد صحرایی در این آیین ‌اظهار کرد: شهادت این شهیده و ۲۳ دانش‌آموز مظلوم در کرمان را ادامه مسیر شهادت شهید سلیمانی، شهید سیدرضی موسوی و دیگر شهدای مقاومت می‌دانیم. همانطور که شهید‌سلیمانی بعد از شهادتش، راهگشایی کرد و تبدیل به یک مکتب شد، راه این شهیده و دانشجومعلم نمونه ما هم یک راه جدید است و او هم یک الگوی زنده برای تربیت‌معلم خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این دانشجومعلم و ۲۳ دانش‌آموز شهید به‌مثابه یک کلاس درس، تقدیم انقلاب شد و این کلاس را برپا خواهیم داشت و راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد. امروز این دانشجومعلم، استاد همه ماست و او نشان داد که برای قیمتی‌شدن چه باید کرد. نشان داد که سخن شهید‌سلیمانی را درک کرد که فرمود برای شهید شدن باید شهیدانه زندگی کرد.

صحرایی با بیان اینکه وقتی روز اول، اسم این شهیده را شنیدم، یادم آمد که در گروه یاوران رسانه چنین اسمی داشتیم، خاطرنشان کرد: بعد از پرس‌وجو گفتند یکی از دانشجویانی است که دغدغه تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب را دارد و می‌داند اگر معلم درست شود، همه چیز درست می‌شود و می‌داند راه اصلاح همه امور ما اصلاح تربیت‌معلم است و می‌داند معلمان، محور همه تحولات خوب در جامعه هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حرف‌های این شهیده بعد از شهادت بیشتر از قبل شهادت شنیده شد و این راهی است که بیش از هر زمان دیگری او را قیمتی می‌کند. این شهیده به هیچ کسی منحصر نیست و متعلق به کل کشور و نظام است و پیام او اتحاد علیه دشمن است.

وی با بیان اینکه قاتل این شهیده همان قاتل شهید‌سلیمانی است و این پیام دارد و پیام آن دشمن‌شناسی است، تصریح کرد: ‌دشمنان همه کار می‌کنند که دشمن را نشناسیم. گریه از سر احساس مهم است اما از سر شعور باید گریه کرد و گریه از سر شعور یعنی بدانیم دشمن ما کیست و قاتل این شهیده همان قاتل شهید سلیمانی است و حقیقتا بالاترین احترام به این شهیده همین شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار است.

صحرایی اظهار کرد: کار این شهیده خیلی درس‌آموز بود. او چند روز قبل در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام بود و امروز خودش شهید شد و راهش را پیدا کرد. ما هم راه او را ادامه خواهیم داد. مدرسه به نامش خواهیم ساخت و در تربیت معلم به یادش، معلم تربیت خواهیم کرد.

صحرایی با بیان اینکه شهید فائزه رحیمی، راه حق و باطل را نشان داد و فهمیده‌ایم که چه ارزشی داشت و امروز زنده‌تر از هر روزی است، خاطرنشان کرد: شهدا بهتر از زمان زنده بودن، راه را باز می‌کنند. به خانواده این شهیده عرض می‌کنم که انتخاب شهادت، یک توفیق بزرگ و انتخاب از سوی خداوند است. کسی که شهید می‌شود اگر در آن زمان در جای دیگری هم بود از دنیا می‌رفت اما خدا برخی‌ها را جایی می‌برد که الگوی دیگران شود.

وی افزود: این دانشجومعلم شهیده همان معلمی است که می‌خواهیم تربیت کنیم، همان دانشجوی تراز انقلاب است و می‌خواهد سند تحول را محقق کند. اگر از روز تاسیس دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت چنین دانشجومعلمانی بودیم، امروز وضعیت کشور بهتر بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این شهیده، راه تحول و تحقق سند تحول را به ما گشوده است. به او می‌گوییم راهت ادامه خواهد داشت و این عهد ما با شماست.

پیکر مطهره شهیده فائزه رحیمی پس از برگزاری مراسم وداع در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان به بهشت زهرا(س) تهران منتقل و مراسم تدفین این شهیده دانشجومعلم در قطعه ۲۸ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار