همایش «بصیرت فاطمی» در آموزش و پرورش قم برگزار شد

قم (پانا) - همایش «بصیرت فاطمی» با همکاری کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی، ستاد شاهد و امور ایثارگران و بسیج دانش‌آموزی ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش «بصیرت فاطمی» در آموزش و پرورش قم برگزار شد

همایش «بصیرت فاطمی» با حضور مدیران مدارس، فرماندهان واحدهای امیدان و پویندگان بسیج دانش آموزی متوسطه اول، سرگروهای صالحین، دبیران درس آمادگی دفاعی و فرهنگیان بسیجی عضو کانون شهید رجایی ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

در مراسم فوق، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی، با اشاره به دستاوردهای ناحیه در عرصه های مختلف، انسجام، همدلی و همت مضاعف فرهنگیان بخصوص فرهنگیان بسیجی و اعضای حلقه های صالحین را عامل مهمی در راستای جهاد تبیین و تربیت نسل آینده انقلابی برشمرد.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهید سلیمانی گفت: این شهید والامقام همچون شیشه عطری بود که وقتی شکسته شد و به شهادت رسید، ارزش و اهمیتش بر همگان نمایان شد.

صادقخانی همچنین اهمیت شرکت در انتخابات را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مشارکت حداکثری موجب امنیت و اقتدار بیشتر نظام و رونق تمام فعالیت ها در جامعه خواهد شد.

منصور حاتمی راد، هادی سیاسی و از اساتید دانشکده شهید محلاتی سپاه نیز در این همایش طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین، اظهار کرد: حضرت امام(ره) از سال های قبل از آغاز نهضت موضوع فلسطین و قدس و خطر رژیم صهیونیستی را یادآوری می کردند.

وی با اشاره به اینکه 5 آیه در قرآن کریم به نام مسجد الاقصی اشاره دارد، افزود: بیت المقدس برای تمامی ادیان قابل احترام است و 14 سال قبله اول مسلمانان بوده و مزار دهها تن از پیامبران الهی در شهرهایی همچون خان یونس، الخلیل و ... قرار دارد و ماجرای حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم(س) نیز در این سرزمین روی داده است.

استاد دانشکده شهید محلاتی سپاه با اشاره به اینکه آینده بشریت در فلسطین رقم خواهد خورد، گفت: این سرزمین مبارک، منطقه ظهور و آغاز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی و جهانی فلسطین گفت: این کشور سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به هم متصل می کند و از این روز، از اهمیت خاصی برخوردار است.

حاتمی راد همچنین با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: این سردار عزیز تجسمی از آیات قرآن بود و دشمن صهیونیستی داعشی به هیچ وجه نخواهد توانست با انفجار تروریستی و شهادت دهها زائر، اذهان عمومی را از شکست در طوفان الاقصی منحرف کند.

وی در پایان با تبیین اهمیت موضوع انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی بایستی به مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت در انتخابات به طور ویژه توجه داشته باشیم.

این همایش با طنین فریادهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی حاضران در محکومیت عملیات تروریستی کرمان همراه بود؛ در همایش فوق حسن خسروی وقار از شاعران آیینی کشور قطعاتی را در وصف میلاد حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی قرائت کرد. همچنین فرهنگیان بسیجی برگزیده در مسابقات ورزشی و کتابخوانی و نیز اسامی فاطمه و زهرا مورد تقدیر قرار گرفتند.

در همایش بصیرت فاطمی، دانش آموزان برتر در مسابقه تیراندازی لیزری حوزه یک خواهران بسیج دانش آموزی به نام های فاطمه نظری از هنرستان صباری و عارفه عزیزی از دبیرستان نیایش تقدیر شدند؛ یونس باقری و حجج اسلام محمدحسن لطفی و نیشابوری نیز برگزیدگان فرهنگی این مسابقه بودند.

سما لطیفی از دبیرستان حضرت فاطمه(س)، سوگند خیری از دبیرستان نیایش و ثنا منصوری از دبستان نبوت نیز برگزیدگان مسابقه عفاف و حجاب حوزه یک خواهران بسیج دانش آموزی بودند که در این همایش هدایای خود را دریافت کردند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار