گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید علیرضا صفری

دلیجان (پانا) - شهید علیرضا صفری از دانش‌آموزان اهل دلیجان است که جان خویش را فدای کشور کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید علیرضا صفری

شهید علیرضا صفری در ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان دلیجان چشم به جهان گشود؛ وی در خانواده‌ای با ایمان و با اعتقاد به مبانی اسلام رشد کرد و از کودکی به مسائل دینی علاقه‌ نشان می‌داد و رفته رفته این علاقه در وجودش بیشتر و بیشتر شد و دانش‌آموز سال سوم دبیرستان در رشته اقتصاد بود که به ندای امامش لبیک گفت و راهی جبهه‌های حق بر علیه باطل شد.

شهید صفری به عنوان بسیجی گردان ولی‌عصر(عج) از لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب(ع) در میدان‌های نبرد حضور داشت و حضور وی در آن زمین‌ها مردانگی‌اش را به رخ عالمیان می‌کشید؛ سرانجام در بیست و ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ پس از سه ماه حضور در جبهه‌ها، در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو عراق به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید علیرضا صفری به این شرح است:

برادران ‌هم‌سنگر! من در سنگر علم و تحصیل سخنی کوچک با شما داشتم و آن این است که تا می‌توانید درستان را با تمام سعی و تلاش بخوانید و در ضمن خدای مهربان را فراموش نکنید، چرا که هر کس خدا را فراموش کند، دیگر درس خواندنش هم به درد نمی‌خورد؛ زیرا علم باید در کنارش تزکیه باشد و این سفارش را مخصوص به کسانی می‌کنم که در کنار هم چند صباحی با هم بودیم.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار