مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم انقلاب، چراغ هدایت ماست

شیروان(پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد بیانیه گام دوم انقلاب، چراغ هدایت است و محور کار بر این اساس آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۸۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه گام دوم انقلاب، چراغ هدایت ماست

ابوالقاسم اکبری گفت: با توجه به غیرحضوری شدن مدارس در سالهای اخیر و عقب ماندگی آموزشی و تربیتی دوران کرونا، برای آموزش و پرورش کشور و استان شرایط بسیار دشواری بود اما بیش از ۴ هزار و ۵٠٠ نشست تبیینی با دانش آموز، معلم، اولیا و مدیران در سطح استان اوایل سال گذشته برگزار شد تا با جنگ شناختی دشمن مقابله کنیم و با کمک خداوند و یاری همکاران از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش محل بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی است نه محل ایجاد، حجم آسیب ها زیاد است باید هوشمندانه و با هدف گزاری و برنامه ریزی دقیق این آسیب ها کنترل شود، اولویت ما در آموزش و پرورش پیشگیری است.

اکبری گفت: باید به نمازخانه مدارس اهمیت داده شود و مکتب حاج قاسم را نیز در مدارس نهادینه کنیم که در همه شهرها اجتماع فرزندان حاج قاسم را اجرا کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از اتحادیه انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی بخاطر تلاش ها و همکاری های همیشگی اظهار کرد: غربالگری در جهت پیشگیری است، اجرای طرح غربالگری در دستور کار وزارت الزامی است و استان ما در اجرای این طرح موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی گفت: در مسأله اعتکاف، جشن تکلیف‌ها پررنگ‌تر شود. باید تربیت درست شکل گیرد تا آموزش خود به خود شکل بگیرد. باید تعهد، انفاق، نوع دوستی ، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی آموزش داده شود.

اکبری ادامه داد: همه حوزه‌ها مهم است، ولی حوزه مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر است.

در پایان اکبری خاطر نشان کرد: انشاالله با همدلی، همراهی و هماهنگی همه حوزه ها، موفقیت‌های بالاتری را برای فرزندان در مجموعه استان فراهم آوریم.

خبرنگار: زهرا وظیفه شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار