احکام همیار معلم دانش‌آموزان کلاتی ابلاغ شد

کلات (پانا) - «احکام همیار معلم»با حضور معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات به دانش‌آموزان همیار معلم مدارس عفاف و شهید طاهری شهر چنار ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
احکام همیار معلم دانش‌آموزان کلاتی ابلاغ شد

معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در گفت‌وگو با پانا گفت: هدف از اجرای طرح همیاران معلم در مدارس دوره اول و دوم متوسطه، بهره گیری از توانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز هر درس به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان، نهادینه کردن فعالیت های گروهی و ارتقا کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس در بین آنان است.

معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات اظهار کرد: اجرای این طرح در بخش آموزشی نیز موجب ارتقا یادگیری و موفقیت علمی دانش آموزان، تقویت حافظه و افزایش رضایت دانش آموز با تجربه یادگیری ها، توسعه مهارت های دانش آموزان در ارتباط شفاهی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان می شود.

وی در ادامه به ارتقای کیفی و کمی یادگیری دانش آموزان در طرح همیار معلم اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح به منظور ارتقای یادگیری سایر دانش آموزان و افزایش بهره وری در کلاس ۲ الی ۳ نفر از دانش آموزان برتر بعنوان «همیار معلم» انتخاب می شوند تا در وقت های خارج از کلاس و همچنین در خود کلاس درس مسئولیت آموزش سایر هم گروهی های خود را بر عهده بگیرند.

امیریان یادآور شد: در این طرح برای ایجاد انگیزه کار گروهی در میان اعضای گروه و افزایش احساس مسئولیت گروهی از روش‌های مختلفی از جمله ارزیابی مداوم و مستمر کار دانش آموزان، بررسی وضعیت درسی، تشویق کلامی دانش آموزان پیشرفتی و... استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح همیار معلم در راستای کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی به منظور تحقق اهداف عملیاتی و راهکارهای سند تحول بنیادین و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش و بسترسازی مناسب برای مشارکت فعال دانش آموزان در عرصه های علمی و اشاعه روش های فعال تدریس در مدارس شهرستان در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار