فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سیدالشهدا کرج در گفت‌وگو با پانا:

شهید سلیمانی نمونه واقعی مالک اشتری بود که در تاریخ خوانده بودیم

کرج (پانا) - فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سیدالشهدا گفت شهید سلیمانی نمونه واقعی و قابل رویت مالک اشتری بود که در تاریخ وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی نمونه واقعی مالک اشتری بود که در تاریخ خوانده بودیم

سردار محمد علی فلکی یکی از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده تیپ نینوای لشکر حضرت سید الشهدا در چهارمین سالروز شهادت شهید سلیمانی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «حاج قاسم نه تنها یک انسان خودساخته کامل بود، بلکه یک جمع کثیر در قالب یک جسم بود. هم پدر بود، هم مهربان، هم قاطع. در زمان لازم تصمیم سریع و قاطع و عاقلانه می گرفت. حاج قاسم بجز ترس از رنجش پروردگار، از هیچ چیز دیگری ترس نداشت. به جرات بگویم هیچ انسانی ندیدم‌ که در عین سادگی و صمیمی بودن و قابل دسترس بودن، اینقدر به وقار و مورد اعتماد و مقبول همگان باشد.»

وی افزود: «آشنایی من با ایشان پس از جنگ در یکی از اردوهای عملیاتی بود که برای سخنرانی در جمع رزمندگان به عنوان فرمانده عملیات لشکر سیدالشهدا دعوت شده و از نزدیک با سردار سلیمانی آشنا شده و هم صحبت شدم و در برخی مواقع در دیدارهای بیت رهبری و یا مجمع فرماندهان سپاه، توفیق حاصل می شد که در حد سلام و علیکی داشته باشم.»

فلکی بیان کرد: «حاج قاسم نمونه واقعی و قابل روئیت مالک اشتری بود که در تاریخ خوانده بودیم . حاج قاسم پهلوان مفردی بود که ازخودگذشتگی هایش را در داستان ها خوانده بودیم‌. وی مصداق حقیقی عابد شب و شیر روز بود هر چند که شبانه روز در محراب زهد و تقوا بود و همیشه و در همه حال در سنگر جهاد نبرد قرار داشت.»

وی در خصوص شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: «شهید سلیمانی با هر فردی با حفظ ویژگی های خودش در قامت آن فرد خودنمایی می کرد. یک رزمنده معمولی یا یک فرمانده ارشد و یا یک سیاستمدار کهنه کار، حاج قاسم اندیشه بلند و فهم عمیقی برای حفظ نظام اسلامی در پرتو اسلام ولایی داشت. شیوه حجوم و حمله به استکبار را با گسترش فرهنگ اسلام می دانست و به همین خاطر در تمام جبهه های ضد استکباری و در تمام محافل علمای اسلامی ورود می کرد و نفوذ داشت و برای دفاع از توطئه دشمن نقاط اساسی و برنامه ریزی شده را نشانه می گرفت و بیش از هر کس خطر داعش را درک کرده بود و جان را در این راه گذاشته بود.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار