اعلام آمادگی آموزش‌وپرورش برای تربیت دانش‌آموز امدادگر

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت از اعلام آمادگی این معاونت برای کسب یا انتقال آموزش‌های مهارتی کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان با هدف تربیت دانش‌آموز امدادگر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی آموزش‌وپرورش برای تربیت دانش‌آموز امدادگر

‌به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، صادق ستاری‌فرد‌ در گردهمایی معاونان امور جوانان هلال احمر استان‌ها که با حضور رئیس سازمان جوانان هلال احمر و جمعی از مسئولان برگزار شد با بیان اینکه مدرسه به‌عنوان نقطه اتکا دولت و ملت بزرگترین نهاد خدمت‌رسان اجتماعی است عنوان کرد: اگر دستگاهی به مدرسه توجه کرد در انجام تکالیف و رسالت خودش قطعا مو‌فق بوده است. طرح دادرس نشان‌دهنده توجه سازمان جوانان هلال احمر به اهمیت مدرسه به‌عنوان کانون کسب تجربیات محله است موضوعی که سند تحول بنیادین به عنوان ماموریت‌ها و رسالت‌های آموزش و پرورش به آن توجه کرده است.

وی ادامه داد: وجود مخاطرات طبیعی جزء لاینفک زندگی فردی و اجتماعی است که بنابه اقتضائات سنی دانش‌آموزان توجه به این مخاطرات حائز اهمیت است. طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) جز طرح‌های موفق ملی طی این سال‌ها بود که یک طرح آموزشی -مهارتی- تربیتی با رویکرد و جهت‌گیری متعالی در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و نوع دوستی، فرهنگ کمک داوطلبی، جهادی مسئولیت‌پذیری است که این طرح کمک کرد دانش‌آموز به مهارت‌های لازم‌ برسد.

وی افزود: این طرح این ظرفیت و این پتانسیل را دارد که از قالب یک طرح ملی به‌عنوان یک طرح بین‌المللی هم اجرا شود. نهادینه‌شدن این طرح در تعلیم و تربیت بنا به آموزه‌های سند تحول بنیادین و آموزه‌های کلی سیاست‌های ابلاغی ایجاد تحول در آموزش و پرورش است در کنار طرح دادرس ما این آمادگی را داریم به سمت کسب یا انتقال آموزش های مهارتی کمک های اولیه به دانش آموزان با هدف تربیت دانش آموز امدادگر حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار