با اعلام اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران:

ثبت‌نام مدارس تهران برای اردوی باغ موزه قصر آغاز شد

تهران (پانا) - رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهرتهران با امضای تفاهم‌نامه دو جانبه بین آموزش و پرورش و مدیریت باغ موزه قصر، زمینه درک بیشتر تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی را برای دانش‌آموزان هموارتر کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام مدارس تهران برای اردوی باغ موزه قصر آغاز شد

سید‌قاسم قربانپورگنجی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهرتهران در نشست مسئولان اردوهای دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهرتهران با مسئولان باغ موزه قصر، عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه از ابتدای بهمن ماه تا پایان سال‌تحصیلی جاری تعداد 5000 نفر از دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دهم مناطق نوزده‌گانه آموزش و پرورش شهر تهران از زندان سابق قصر بازدید خواهند کرد.

وی اظهار داشت: روزانه 160 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر به تفکیک جنسیت و به ترتیب در روزهای زوج و فرد از این باغ موزه دیدن می‌کنند و با روایتگری زندانیان سیاسی سابق زندان قصر، بیش‌ از آنچه در کتاب‌های درسی‌شان آمده با وقایع تاریخی انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد.

ناصر قاسمی، مدیر باغ موزه قصر نیز در این نشست گفت: این اردوها، یک روزه و کاملاً رایگان برگزار می‌شود و طی آن دانش‌آموزان از ساعت هشت تا 12 علاوه‌بر بازدید از موزه‌ها و بخش‌های مختلف مجموعه‌، از برنامه‌های جانبی نظیر مسابقات و بازی های مرتبط با موضوع اردو بهره‌مند خواهند شد.

ضمنا زندان قصر تهران که ۱۱ آذر ۱۳۰۸ بنا و افتتاح شده بود، در سال ۱۳۸۳ به علت قرار گرفتن در بافت شهری تهران تعطیل و سرانجام در سال ۱۳۹۱ باغ موزه قصر در همان مکان به بهره‌برداری رسید.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار