نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

شهید‌سلیمانی هیچ‌گاه از مجاهدت دست برنداشت

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت حاج قاسم در زمان جنگ رشادت‌ها و مجاهدت‌های فراوانی داشت، اما پس از جنگ نیز وقتی دید نیاز است که بازهم حضور داشته باشد، پوتینش را از پا در نیاورد و بعد از جنگ هم مجاهدت‌ها کرد‌.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید‌سلیمانی هیچ‌گاه از مجاهدت دست برنداشت

صبح امروز، ۱۱ دی ۱۴۰۲ همایش نقش معلمان در جهاد تببین و گرامی‌داشت سالروز یوم‌الله ۹ دی و سالگرد شهادت شهید سلیمانی با حضور اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، سید حسین داودالموسوی، مدیرکل هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

اسماعیل کوثری در همایش نقش معلمان در جهاد تبیین که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: فتنه‌های متعددی پس از پیروزی انقلاب بر این ملت از طرف دشمنان قسم‌خورده تحمیل شده است و دلیل آن منافعی است که دشمنان قبل از انقلاب داشتند، این دشمن ضربه خورده بود و رها نمی‌کرد، پس شروع به توطئه‌چینی برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی افزود: یکسال قبل از سال ۸۸ برنامه‌ریزی کردند تا اگر کاندیدای موردنظرشان رای نیاورد، بگویند تقلب شده است. در ۱۲ روز قبل از ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، خبرها رسید که برخی عوامل ایرانی با تفکر غربگرا گفته‌اند یک پایه نظام ولایی را در دوم خرداد منهدم کرده‌ایم، و باقی پایه‌ها را در خرداد ۱۳۸۸ نابود خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در نهایت و در پایان شب انتخابات یکی از کاندیداها خبرنگاران را جمع کردند و گفتند برنده انتخابات شده‌اند، اما از پخش این موضوع جلوگیری شد و دلیل آن تخلف بود چرا که انتخابات تا ساعت ۱:۳۰ بامداد ادامه داشت. در ادامه دیدیم که چگونه ۲۵ خرداد فراخوان دادند و دیدیم چه صحنه‌هایی را خلق کردند.

کوثری خاطرنشان کرد: روز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ یعنی یک هفته پس از انتخابات مقام معظم رهبری مطالب خود را در نماز جمعه بیان کردند و فرمودند هر کسی اعتراض دارد از طریق قانونی خواسته خود را مطرح کند که فقط یک کاندیدا به این شیوه اعتراض خود را بیان کرد.

وی ادامه داد: در مورد یکی از کاندیداها که از طریق قانونی اقدام به ثبت اعتراض کرده بود، بررسی‌های لازم انجام شد و نهایتا در دو استان مورد هدف آن کاندیدا، آرای برخی از صندوق‌ها بازنگری شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی با دیگر کاندیدا که اصرار روی تقلب داشتند هم دیدار کردیم اما ایشان روی بحث تقلب پافشاری داشتند و اذعان می‌کردند نه وزارت کشور و نه شورای نگهبان را قبول ندارند. ‌

وی خاطرنشان کرد: پس از این اتفاقات در روز هفتم دی نمایندگان مجلس کفن‌پوش وارد صحنه شدند و در نهایت روز ۹ دی مردم به صورت خودجوش وارد میدان شدند و به این قائله خاتمه دادند. کاندیداهای بازنده انتخابات باید می‌دانستند که به رای مردم باید احترام بگذارند و در پی انقلاب‌های رنگی نباشند.

کوثری در ادامه با توجه به فرارسیدن سالگرد شهادت شهید‌سلیمانی به بیان نکاتی درباره این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: حاج قاسم در زمان جنگ رشادت‌ها و مجاهدت‌های فراوانی داشت، اما پس از جنگ نیز وقتی دید نیاز است بازهم حضور داشته باشد، پوتینش را از پا در نیاورد و بعد از جنگ هم مجاهدت‌ها کرد؛ برای مثال برخورد با قاچاقچیان موارد مخدر یکی از موارد مهم بود.

وی افزود: پس از این کار شهید سلیمانی، وی به جاهای دیگر و مکان‌های دیگر برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی رفت. یکی از این مکان‌ها حضور در کنار رزمندگان جبهه مقاومت بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید‌سلیمانی دارای خصوصیت‌های اخلاقی بی‌نظیری بود، عنوان کرد: تواضع ایشان مثال‌زدنی بود و طوری رفتار می‌کردند که انگار هیچ مقام و پستی ندارند، در صورتیکه همگان می‌دانستند نقش ایشان در عرصه‌های مختلف تا به چه حد مهم است.

کوثری در پایان بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی نیروهای کمی را پرورش نداد، نیروهایی که هرکدام می‌توانند مانند او عمل کنند، همچنین شهید‌سلیمانی کسی بود که با بودن در کنار نیروهای جبهه مقاومت به آن‌ها امید می‌داد، امیدی که تماما براساس رهنمون‌های مقام معظم رهبری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار