معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

حرکت به سوی مهارت‌‌آموزی به‌جای حافظه‌‌محوری جزو ضروریات است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش تخصصی و کارگاه آموزشی آموزش‌های مهارتی، انعطاف‌پذیری حوزه آموزش، آموزش شایستگی‌های غیرفنی دنیای کار و حرکت به سوی مهارت‌گرایی به جای حافظه‌‌محوری‌ را از نکات ضروری آموزش‌های مهارتی دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حرکت به سوی مهارت‌‌آموزی به‌جای حافظه‌‌محوری جزو ضروریات است

اولین همایش تخصصی و کارگاه آموزشی آموزش‌های مهارتی، با کیفیت و از راه دور با حضور محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اساتید و پژوهشگران برتر کشوری در سالن همایش مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهمیت مهارت آموزی به عنوان یکی از نیاز های اساسی در کشور اذعان کرد: ما تجربه موفقی در اموزش غیرحضوری نداشتیم ولی از محدودیتی که ایجاد شد به عنوان یک فرصت آموزشی بهره بردیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطر نشان کرد: پس از دوران کرونا چالشی ایجاد شد که همه دنیا را به سمت آموزش حضوری کشاند و پس از آن به دنبال افزایش ساعات آموزشی بدلیل عقب ماندگی آموزش شدند. فناوری نقش پررنگی در زمان کرونا داشت فلذا به هیچ عنوان نباید این فناوری را در آموزش کنارگذاشت بلکه باید برای آموزش مطلوب تر به این زمینه بهای بیشتری بدهیم.

وی در خصوص شیوه استفاده از فناوری در امر آموزش ادامه داد: ما از فناوری می‌توانیم به عنوان آموزش ترکیبی بهره ببریم تا فرآیند یادگیری را بهبود ببخشیم هرچند در دنیای امروز لزوما بحث آموزش غیرحضوری مطرح نیست بلکه بدنبال هوش مصنوعی است.

کاظمی در خصوص نقش هوش مصنوعی افزود: هوش مصنوعی خود تحلیلگر است و برنامه ریزی آموزشی مناسب تر و مطلوب تری را ارائه خواهد کرد، که بتوانیم از آموزش حضوری و غیرحضوری به بهترین شکل در کنار یکدیگر بهره‌مند شویم. برنامه نویسی و کدنویسی دروازه ورود به هوش مصنوعی است که از این حوزه مهارتی به عنوان یک نیاز دانش آموزی درحال استفاده هستیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش حضوری گفت: یادگیری از طریق کار عملی، تمرین و تکرار محقق می شود. آموزش های مهارتی در دوره دوم متوسطه به صورت نوآورانه تری پیش میرود مثل آموزش در محیط واقعی کار که در کنار آموزش عملی و کارگاهی، دانش آموز در محیط واقعی آموزش می‌بیند.

کاظمی در بحث آموزش مد نظر قرار دادن چند نکته را ضروری دانست: انعطاف پذیری حوزه آموزش، آموزش شایستگی های غیرفنی دنیای کار و حرکت به سوی مهارت گرایی به جای حافظه مداری از نکات ضروری آموزش های مهارتی است.

دانش آموز خبرنگار: اسرا یمینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار