در نشست روسای سازمان دانش آموزی شمال‌غرب کشور:

توجه به شکوفایی استعداد هر دانش‌آموز از اولویت‌های اصلی تربیتی است

تبریز (پانا) - در نشست روسای سازمان دانش آموزی شمال‌غرب کشور با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین توجه به دانش آموزان و استعدادی که هر دانش آموز دارد از اولویت‌های اصلی تربیتی عنوان شد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به شکوفایی استعداد هر دانش‌آموز از اولویت‌های اصلی تربیتی است

معصومه مختاری در جلسه روسای سازمان دانش آموزی های شمال‌غرب کشور در تبریز گفت: یکی از بهترین اقدامات خبرگزاری پانا برگزاری اردو دانش آموزی بوده که منجر به جذب دانش آموزان به انجام کار ها و اهداف فرهنگی شد.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسه ای هدف دار و نتیجه دار از اولویت های اصلی است چرا توجه به دانش آموزان و استعدادی که هر دانش آموز دارد جزء وظایف اصلی ما می باشد و لذا توجه به فضای معنوی سازمان دانش آموزی از اساسی ترین موضوعات است تا دانش آموزان با فضای معنوی جدیدی آشنا شوند و افکار و بینش خود را توسعه دهند.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: تاثیر و تربیتی که معلم بر دانش آموزان میگذارد زیاد است که در این راستا تفاهم نامه ای در جلسات مختلف مبنی بر حضور خبرنگاران پانا در مدارس درج شد که اگر این تفاهمنامه انجام شود برای این مدارس خوب خواهد شد و در نهایت این اقدام موجب توجه ویژه به بعد اجتماعی‌ دانش آموزان نیز می شود.

تشویق دانش آموزان به انجام کار های فرهنگی و هنری منجر به وجود آمدن حس همکاری و تلاش می شود

حسین عباس زاده در ادامه این جلسه گفت: انجام هر کاری که پایه و اساس بدون برنامه و تصمیم گیری انجام شده باشد هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و لذا در این خصوص باید دانش آموزان را به انجام کار های فرهنگی و هنری تشویق کنیم چرا که این تشویق کردن باعث به وجود آمدن حس همکاری و تلاش در دانش آموزان می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در پایان گفت: طراحی برنامه ها و فعالیت هایی که باعث افزایش حس همکاری و تلاش در دانش آموزان در تمامی امور از جمله کار های فرهنگی و هنری می شود از وظایف اصلی ما به شمار می رود که در این خصوص باید تمام تلاش خود را بکنیم تا دانش آموزان به یک فرد مستقل تبدیل شده و برای حل مسائل مختلف خودشان برنامه ریزی کرده و تلاش کنند.

توجه‌ به بعد معنوی و تربیت صحیح دانش آموزان از اولویت های اصلی است

علی نعیمی نیز در ادامه جلسه گفت: نگاه منصفانه سازمان ها باید به گونه ای باشد که باهم یکی بوده و با هم همراه شوند و لذا در این راستا توجه به بعد معنوی دانش آموزان وظیفه اصلی ما در این خصوص است که باید حتما برنامه ریزی خاصی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان دانش آموزی اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که سازمان های دانش آموزی دارند نباید از دانش آموزان نیز غافل شویم چرا که آینده سازان این مرزوبوم دانش آموزان خواهند بود در نتیجه باید به گونه آنان را تربیت کنیم که در آینده ای نه چندان دور این دانش آموزان تک به تک به افرادی مستقل، متعهد، مومن و پایبند به انقلاب و اسلام باشند.

توجه به اهداف تربیتی و تشکیلاتی سازمان دانش آموزی

راویه قاسمی نیز در این جلسه با اشاره به اهداف تربیتی و تشکیلاتی سازمان دانش آموزی از بدو تاسیس آن، بر احیا و حفظ این اهداف تاکید کرد.

رییس سازمان دانش آموزی استان زنجان گفت: در برنامه های ابلاغی وزارت اهداف مهمی دنبال می شود که همکاری تشکل های آموزش و پرورش و برخی نهادهای برون سازمانی مرتبط می تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار: سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار