عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

حداقل حقوق معلمان به عنوان کف هیات علمی دانشگاه تهران محاسبه می‌شود

تهران(پانا)- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت در مجلس معلمان را بر اساس علمی رتبه‌بندی کردند و بر اساس آن حقوق معلمان به عنوان کف هیات علمی دانشگاه تهران محاسبه می‌شود و این حقی است که رتبه‌بندی برای آنان قائل شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حداقل حقوق معلمان به عنوان کف هیات علمی دانشگاه تهران محاسبه می‌شود

علی‌اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «شخصیت، شان و جایگاه معلم به عنوان مسئولان کارخانه‌های انسان‌سازی مد نظرمجلس بوده است اما متاسفانه سه سال این طرح در مجلس قبلی انجام نشد.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: «قدیمی‌ترها با قرار دادن هیات علمی در دانشگاه‌ها، برای اساتید دانشگاه شانی ویژه پیش‌بینی کردند که متاسفانه این موضوع در آموزش و پرورش رخ نداده بود.»

علیزاده برمی ادامه داد: «مجلس یازدهم مصمم بود این طرح را انجام دهد و طرح رتبه‌بندی معلمان از اولین طرح‌هایی هم بود که در دستور کار خود گذاشت. مجلس قبل با این طرح موافق نبود و این طرح را اجرا نکرد.»

وی افزود: «در مجلس معلمان را بر اساس علمی رتبه‌بندی کردند و بر اساس آن حقوق معلمان به عنوان کف هیات علمی دانشگاه تهران محاسبه می‌شود و این حقی است که رتبه‌بندی برای آنان قائل شده است.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: «این موضوع که طرح رتبه‌بندی تا چه میزان در معیشت معلمان تاثیر داشته است به ارزش پول ملی بر می‌گردد. البته به دلیل نوع عملکرد دولت سابق ارزش پول ملی ما سقوط کرد اما باید وضعیت معیشت معلم، کارگر و کارمند را بهبود بدهیم.»

علیزاده برمی تاکید کرد: «باید ارزش پول ملی را بالا برده و آن را به ارزش حقیقی خود بر گردانیم. مجلس وظیفه داشت شان معلم را حفظ کرده و حق و حقوق آن‌ها را بپردازد که این کار را کرد. با تصویب قانون بانک مرکزی و قانون بانک‌ها که در دستور کار مجلس است، حفظ ارزش پول ملی و افزایش آن محقق خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار