کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، از دغدغه‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش است

ملارد (پانا) - کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در راستای طرح نوجوان سالم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر را، از دغدغه‌های اولویت‌دار آموزش‌ و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، از دغدغه‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش است

زهرا خوب‌یاری، کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، به تشریح نحوه اجرا و چگونگی طرح نوجوان سالم پرداخت و گفت: جشنواره نوجوان سالم، در دو موضوع شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می‌‌شود. دانش‌آموزان پس‌ از انتخاب موضوعات مسابقه نوجوان سالم برای تحویل آثار باید محورهای پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر، پیشگیری از سوء مصرف مواد و همچنین جلوگیری از گرایش به خشونت را مد نظر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی و رشد و شکوفایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران مدارس در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و جذب توانمندی‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین و نیز هم‌افزایی فکری در قالب آثار هنری در مبارزه با مواد مخدر از ویژگی‌های این جشنواره است. دانش‌آموزان با استفاده از زمینه‌های فرهنگی هنری، آموزشی و پژوهشی و...، در این جشنواره استعداد خود را به معرض نمایش قرار می‌دهند.

خوب‌یاری، خاطر نشان کرد: هر ساله آموزش و پرورش با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر اقدام به برگزاری طرح نوجوان سالم، با هدف گسترش زندگی سالم و جلوگیری از گرایش نوجوانان به مواد مخدر می‌کند. دانش‌آموزان حائز شرایط و علاقه‌مند می‌توانند در زمان ثبت‌نام به مدیریت مدارس خود مراجعه کرده و با توجه به بخش‌های مختلف در جشنواره نوجوان سالم ۱۴۰۲ شرکت کنند.

کارشناس مراقبت وپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش شهرستان‌ملارد عنوان کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، راهنمایی آن‌ها برای داشتن زندگی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی است. به همین دلیل هر ساله آموزش و پرورش با همکاری سازمان‌های مربوطه، اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات متنوع و آموزنده‌ای برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جشنواره طرح نوجوان سالم است که هر ساله با همت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

خوب‌یاری در پایان بیان کرد: در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری مسائل مخربی همچون اعتیاد دامن‌گیر نوجوانان شده است. بهترین راه مبارزه با این معضلات اجتماعی، پیشگیری از اتفاق افتادن آن‌‌ها است. بهترین راه پیشگیری از این مشکلات، آگاهی ‌بخشی به دانش‌‌آموزان است و قطعا نوجوانانی که از مضرات و مشکلات این معضلات باخبر شوند، کمتر به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

خبرنگار: محمدرضا موسی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار