وزیر آموزش و پرورش:

نهال هر اتفاق خوبی برای آینده در مدرسه کاشته می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه مطابق سند تحول بنیادین، نقطه اتکای دولت، ملت و رشد و تعالی کشور است گفت نهال هر اتفاق خوبی برای آینده محله، شهر و یا کشور، در مدرسه کاشته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نهال هر اتفاق خوبی برای آینده در مدرسه کاشته می‌شود

رضامراد صحرایی امروز، پنجشنبه در آیین افتتاح هنرستان خیرساز راضیه شوروئی کرمان اظهار کرد: سیاست دولت خدمتگزار سیزدهم تقویت هنرستان‌هاست و در این زمینه امروزه ۴۰ درصد از دانش‌آموزان کشور به سمت هنرستان‌ها هدایت شده‌اند و مجلس شورای اسلامی با بلندنظری مصوب کرد که این آمار باید به ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: بین توانایی و سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان رابطه‌ای وجود دارد، دانش‌آموزان هنرستان زود وارد بازار و نقش‌آفرین اجتماع می‌شوند و با کسب مهارت، سلامت بیشتری دارند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص افتتاح هنرستان خیرساز راضیه شورویی روستای سیدی کرمان نیز گفت: افتتاح مدرسه یکی از شیرین‌ترین اتفاقات در هر منطقه است زیرا هر مدرسه‌ای یک ایران کوچک است.

صحرایی بیان کرد: مدرسه مطابق سند تحول بنیادین، نقطه اتکای دولت، ملت و رشد و تعالی کشور است زیرا نهال هر اتفاق خوبی برای آینده محله، شهر و یا کشور، در مدرسه کاشته می‌شود.

وی افزود: راه فرهنگ، اقتصاد، جامعه پویا و ایران قوی مدرسه‌ها هستند و این مناطق آینده کشور را می‌سازند لذا مدرسه‌سازی یعنی آینده‌ساز، به‌ویژه هنرستان خیرساز راضیه شوروئی کرمان بسیار ممتاز و متمایز از مدرسه‌هایی است که با هزینه دولتی ساخته می‌شود، عنصر همت این مدرسه را متمایز و ممتاز کرده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ویژگی دیگر این پروژه، عشقی است که در سازنده و کسی که بیادش این مدرسه ساخته شده، مشاهده می شود و این عشق در کرمان متمایز از سایر مناطق است.

صحرایی تصریح کرد: حاج قاسم نماد عشق به مردم بود و تعجب‌آور نیست چنین عشقی را بین کرمانی‌ها ببینیم چرا که حاج قاسم جانش را فدای مردم می‌کرد.

وی خطاب به سازنده این هنرستان نیز گفت: شما مهر این بانوی فقید (راضیه شورویی) را در دل دانش‌آموزان کاشتید که این موضوع، هنر بسیار بزرگی است. هرکسی در کار، سلوک، مرام و تصمیم خود عاشقانه اقدام کند محصول عشق او شکوفا می‌شودو

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: تمام کشور یک دغدغه دارد و آن هم آینده و عاقبت بخیری فرزندان این سرزمین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار