بزرگداشت و تکریم مقام مادر شهدا در روز وفات حضرت ام البنین(س)

شیروان (پانا) - وفات حضرت ام البنین (س) همسر حضرت امیر المومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و از این جهان کوچید و در جوار رحمت حضرت حق آرمید. به همین مناسبت این روز به نام تکریم و بزرگداشت مادر و همسران شهدا نامیده شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت و تکریم مقام مادر شهدا در روز وفات حضرت ام البنین(س)

تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده و آنها را تشویق می کردند.

اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

اگر حماسه همسران شهیدان که بسیاری از آنان نوعروس بودند، نبود معلوم نیست چه بر سر این خاک می آمد اما آنها مردان و همسران خود را همچون رباب، لیلا و زینب کبری برای حضور در خط مقدم جبهه تشویق می کردند.

به همین مناسبت پای درددل یک مادر شهید نشستیم و از فرزند شهیدش برای ما گفت: در ۶ مرداد سال ۱۳۴۷ در شیروان به دنیا آمد نام پدرش محمد حسن و مادرش مریم است. اصغر تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و فروشنده میوه و تره بار بود. شجاعت حضور در کردستان داشت که در آن زمان کمتر کسی به آن مسیر قدم می گذاشت و نوحه خوان مسجد امام سجاد(ع) در خیابان ورزش بود و در تمام مراسم های محرم حضور فعالی داشت و ۳ بار عازم جبهه شد که در آخرین باری که عازم جبهه شد خوابش را برای برادرش اکبر تعریف کرد که بازگشتی نخواهد داشت. از خدا آرزوی مفقود شدن پیکرش را داشت به مادرش توصیه ای کرد که مرا به خانم فاطمه(س) می سپاری و او بهترین مادری است که مرا نگهداری می کند و به دیدارم خواهد آمد. در نهایت در ۳۰ اسفند ۱۳۶۶ که ۱۹ سال بیش نداشت در سر پل ذهاب به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر گردید.

خبرنگار: نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار