مدیر آموزش وپرورش شهرستان دشتستان:

مدارس کانکسی دشتستان جمع‌آوری شده است

۷ مدرسه جدید در حال ساخت است

دشتستان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اعلام کرد مدارس کانکسی دشتستان جمع‌آوری شده است و به جای آنها دو مدرسه در حال ساخت است. همچنین 7 مدرسه جدید نیز در شهرستان در حال ساخت است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس کانکسی دشتستان جمع‌آوری شده است

سلیمان حیاتی اصل، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در نشست با اصحاب رسانه در فرمانداری دشتستان گفت: اداره آموزش و پرورش برازجان شامل سه بخش مرکزی؛ ارم و بوشکان است که دراین حوزه ۲۷۸مدرسه دولتی و غیردولتی و ۱۳ مدرسه استثنایی دولتی و غیردولتی وجود دارد.

سلیمان حیاتی اصل با بیان اینکه شهرستان دشتستان میزبان استانی برگزارکننده دوره های توانمندسازی بود، افزود: در حوزه آموزش دوره توانمندسازی در سه مقطع ابتدایی با عنوان طرح شهید همت، توانمندسازی معلمان و مدیران متوسطه اول و متوسطه دوم است که شهرستان دشتستان با میزبان استانی این دوره‌ها برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به موفقیت های آموزش وپرورش شهرستان دشتستان در حوزه های مختلف گفت: بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی، کلاس‌های حضوری آغاز شد که با یک سری کمبودها در تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی مواجهه شدیم، اما با همدلی و همکاری که بین مجموعه آموزش و پرورش، مسئولین شهرستان و استانی وجود داشت توانستیم مدیریت کنیم.

سلیمان حیاتی اصل گفت: استخر دانش آموزی که 10 سال راکد مانده بود عملیات اجرایی آن شروع شده و الحمدالله اکنون ۵ میلیارد از منبع نفت و سفر ریاست جمهوری تامین شد و دونیم میلیارد تومان نیز از کمیته برنامه و بودجه فرمانداری تخصیص خورده است و روند خیلی خوبی نیز دارد و کمتر از یک سال دیگر افتتاح می شود.

سلیمان حیاتی اصل با بیان اینکه دیگر مدرسه کانکسی در سطح شهرستان نخواهیم داشت، اظهار کرد: در این منطقه، دو مدرسه کانکسی داشتیم. یکی مدرسه حسن آباد و دیگری مدرسه منصورآباد بوشکان بود که با رایزنی های صورت گرفته مدرسه حافظ حسن آباد تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۰ الی ۵۰درصدی داشته و مدرسه جوادالائمه منصورآباد نیز به مرحله بهره برداری و استفاده رسید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تصریح کرد: در این مدت مدرسه ای در نینیزک که واقع در خانه تخریبی بود، مدرسه سه کلاسه ساخته شد که همچنان کار دارد.

حیاتی اصل در پاسخ به پانا در خصوص خدمات به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر و روستا گفت: سال گذشته یک سهمیه برای ساخت مدرسه جدید ۱۲ کلاسه، مدرسه حجاب علی آباد منطقه کم برخوردار بود که با حضور استاندار کلنگ زنی شد و در حال ساخت است، همچنین رنگ آمیزی مدارس کم برخوردار با همکاری گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه انجام شد.

وی در ادامه گفت: با نگاه ویژه ای که فرماندار به آموزش و پرورش داشته اند امسال پنج مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۶کلاسه مصوب شد، این مدارس عبارتند از: مدرسه ادب دهقاید، مدرسه ای در دالکی، مدرسه راهدار، مدرسه وحدت کلمه، ابن یمین برازجان و مدرسه نرجس که مدرسه ای در بخش ارم به نام کوثر پیشرفت حدود ۵۰ درصدی داشته است که مجموعا به ۷ مدرسه برسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی در فاز اول آن ۲ زمین چمن اختصاص داده شده است و 2 زمین چمن افتتاح شد. همچنین سالن ورزشی آزادگان کلمه تکمیل و تجهیز شده است و در دهه فجر افتتاح می شود، تکمیل سالن ورزشی مدرسه دخترانه فرزانگان، ساماندهی تجهیزات مدارس و راه اندازی ۲ مدرسه جدید (امیرکبیر و هنرستان کاردانش کوثر) نیز از دیگر اقدامات بود.

وی از کسب مقام اول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برای دومین سال پیاپی در سطح استانی خبر داد.

حیاتی اصل از اضافه شدن سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به مجموعه آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: تمام مهد کودک ها باید تحت نظر آموزش و پرورش قرار بگیرند که نزدیک به ۷۷ کودکستان در حال تطبیق مجوز هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اقدامات صورت گرفته در حوزه پرورشی را این گونه بیان کرد: آموزش به 3500 نفر از والدین ابتدایی، همچنین شهرستان دشتستان در هفته گذشته میزبان ۲۰۰ نفر برای دوره های توانمندسازی کارکنان بوده است.

وی عنوان کرد: پذیرای۱۱۰ نفر مشاور مذهبی برای کمک در مشاوره به دانش آموزان در سال گذشته، اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنوبی، طرح استانی دانش آموز تراز انقلاب که به سمت ملی شدن می رود، مسابقه پیامکی نماز جمعه، برگزاری نماز جماعت ظهر به امامت امام جمعه شهرستان و اقامه نماز جماعت صبح، اردوی راهیان پیشرفت در مدارس که تاکنون ۲۰ اردو در این قالب برگزار شده است، هماهنگی با نیروی انتظامی و بهداشت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، همایش کودکان فاطمی باحضور ۷۰۰ دانش آموز، پویش طوفان آب، برگزاری همایش نوجوانان و جوانان آرمان گرا، طرح توانمندسازی مربیان پرورشی توسط اساتید اعزامی از قم که برگزار شد.

خبرنگار : فاطمه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار