معلمان با اهتمام درتولید محتوای آموزشی ، رسالت خودرا بخوبی ایفاکرده اند

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه گفت آموزش و پرورش در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا با تلاش های معلمان عزیز و خانواده ها نقش رسالتی خود را بخوبی ایفاکرده است .

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان با اهتمام درتولید محتوای آموزشی ، رسالت خودرا بخوبی ایفاکرده اند

به گزارش پانا ،علیمراد کرمی افزود: معلمان ارزشمندو فداکار ما با اهتمام بسیار با تولید محتوا درفضای مجازی وپیگیری مستمرمطالب آموزشی وپرورشی دانش آموزان ،کار بسیار بزرگی رابه سرانجام رسانده اند.

کرمی ادامه داد: درهریک از حوزه های معاونت های اداره کل آموزش و پرورش استان طرح های مختلفی اجرا شده یادر حال اجرا است بطوریکه در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، طرح های نماد و یاریگران زندگی بسیار تاثیر گذار بوده است . طرح یاریگران زندگی در ۶۳۱ مدرسه و با عضویت ۳۷۸۶ دانش آموز اجرا شد. همچنین راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزان در همان طرح نماد با خط تلفنی ۱۵۷۰ در سراسر کشور بود که دانش آموزان می توانستند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهراضافه کرد: اجرای طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در مدارس از طرح های افتخاری استان بود که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت .

همچنین ۴ مرکزمشاوره جدید درزمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نیز افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی با مشارکت ۱۶۷۰۰۰ دانش آموز و ۱۰۵۳۵ به عنوان منتخبان شورا و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی با حضور ۱۰۰۰۰ دانش آموز از دیگر برنامه های اجرا شده است .

علیمراد کرمی بیان کرد: در حوزه معاونت سوادآموزی پوشش ۲۰۴۱۷ نفر سوادآموز در دوره های مختلف تحصیلی، اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی با حضور ۳۰۰ نفر سواد آموز انجام شده است .

او تصریح کرد: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز بسته تحولی کوچ به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌هایی چاقی، بیماری های قلبی و عروقی اجرا شد که استان بوشهر یکی از استان های پیشرو است.

او گفت : با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان وسایل ورزشی در سطح مدارس توزیع شد.

کرمی اظهار کرد : برای زیباسازی و ایمن سازی فضاها و اماکن ورزشی مرکز استان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای کلاس ها اختصاص یافته است .

کرمی افزود : به علاوه ۱۲۰ اتاق تخصصی بهداشت نیز در سال جاری تجهیز شد .

کرمی گفت: در حوزه معاونت آموزش ابتدایی، جذب ۱۸۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی، پوشش ۹۸۸ نوآموز دو زبانه و افزایش ۹۷/۷۵ درصدی آموزش عادات و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی را داشتیم. در حوزه آموزش متوسطه نیز شاهد ارتقاء ۴ رتبه ای دانش آموزان استان بوشهر در زمینه سوابق تحصیلی و کنکور سراسری و ارتقاء ۷ رتبه ای در رشته ها با آزمون بودیم. ارتقاء ۸ رتبه ای استان بوشهر در میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۹۹ نیز از دیگر افتخارات استان بوشهر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارکرد: در حوزه معاونت پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی، پرداخت پاداش و مرخصی بازنشستگان سال ۹۸ به طور کامل انجام شد. ساماندهی نیروهای حق التدریس که ۱۳۴۵ نفر بودند در دو مرحله صورت گرفت که مرحله دوم در حال انجام و معرفی به دانشگاه فرهنگیان است .

علیمراد کرمی تاکید کرد: هیچکس و هیچ مدرسه ای حق ندارد ریالی بابت جهت صدور کارنامه‌ و ارائه کارنامه به دانش آموز طلب کند، لذا درخواست مبالغ نقدی از دانش آموزان تخلف است.

اودرخصوص برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا غیر حضوری گفت: برگزاری امتحانات تابع نظرستاد ملی مبارزه با کرونا است که اگر شرایط فراهم باشد در دو پایه نهم و دوازدهم به خاطر شرایط خاصی که دارند به شکل حضوری و بقیه پایه ها به شکل مجازی انجام شودهمچنین در مرحله ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه کلاس ها و نیز امتحانات به پایان خواهد رسید. امتحانات دوره متوسطه اول و دوم نیز تا ۲۷ و یا ۲۸ خرداد به پایان می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر افزود: در آموزش و پرورش همچنان کمبود نیروی انسانی است ولی به علت توان محدود برای جذب نیرو از نیروهای بازنشسته و خرید خدمات استفاده می شود.

علیمراد کرمی در زمینه رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: این اقدام رشد خوبی در زمینه حقوق معلمان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار