معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی

شناسایی و مداخله به‌هنگام، گام بزرگ برای ورود نوآموزان به مدرسه است

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت برنامه ملی سنجش منجر به تسهیل فرایند یادگیری و یاددهی و شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکل می‌شود و اگر این دانش‌آموزان شناسایی نشوند و مداخلات به‌هنگام صورت نگیرد، افزایش نرخ تکرار پایه و در نتیجه ترک تحصیل دانش‌آموزان اتفاق میفتد، از این رو شناسایی و مداخله به‌هنگام، گام بزرگ و گلوگاهی برای ورود نوآموزان به مدرسه است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و مداخله به‌هنگام، گام بزرگ برای ورود نوآموزان به مدرسه است

آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در اولین جلسه ستاد هماهنگی برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان با اشاره به اینکه ترک تحصیل دانش آموزان در دوره ابتدایی پیام های منفی جامعه را در پی دارد، یادآوری کرد: عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد. همچنین عدم سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش آموزان می شود و یکی از دلایل ترک تحصیل در این دوره عدم سنجش یا سنجش ناصحیح دانش آموز بوده است.

وی افزود: پیش دبستانی و مهدکودک ها به نام کودکستان تغییر نام داده اند و در کودکستان دوره اول نوآموزان صفر تا سه سال و در کودکستان دوره دوم نوآموزان ۴ تا ۶ سال تحت پوشش قرار می گیرند و جامعه هدف ما در برنامه ملی سنجش، کودکستان دوره دوم است.

رشیدی بیان کرد: شروع فرایند آموزش منوط به ثبت نام و ثبت نام دانش آموز منوط به انجام فرایند سنجش است و در دولت الکترونیک با راه اندازی سامانه مای مدیو خانواده ها توانستند به راحتی نوبت گیری کنند که این امر در تسریع برنامه ملی سنجش کمک شایانی کرد.

معاون آموزش ابتدایی افزود: به دلیل عدم دسترسی مدارس عشایری، روستایی و حاشیه شهر به مراکز شهری، جهت تسریع در فرایند سنجش به همت اداره آموزش و پرورش استثنایی، پایگاه های سنجش در نزدیکترین روستاها تعبیه شدند و در هر چند روستا یک مدرسه را به عنوان مرکز قرار دادیم و از خود مدیر مدرسه نیز درخواست شد فرایند ثبت نام را برای خانواده ها انجام دهند تا دانش آموزی از ثبت نام و انجام فرایند سنجش باز نماند.

وی در پایان بیان کرد: اگر فردی سلامت جسمانی و ذهنی داشته باشد می تواند فرد موفقی در فرایند آموزش باشد، از این رو با همکاری اعضای ستادی برنامه ملی سنجش تلاش می کنیم تا دانش آموز سالم را به کلاس درس برسانیم.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار