مدیر دارالقرآن ورامین خبر داد:

دارالقرآن ثقلین ورامین دوره‌های آموزشی قرائت قرآن و تجوید برگزار می‌کند

ورامین (پانا) - مدیر دارالقرآن ورامین از برگزاری کارگاه آموزشی تجوید با هدف توانمند‌سازی معلمان مقطع ابتدایی این شهرستان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآن ثقلین ورامین دوره‌های آموزشی قرائت قرآن و تجوید برگزار می‌کند

حجت السلام والمسلمین مهدی احمدپور مدیر دارالقرآن ثقلین شهرستان ورامین در گفت و گو با پانا گفت: «قرآن به عنوان منبع اصلی دین اسلام، تاثیر بسیار زیادی بر روحیه و رفتار افراد دارد. برای دانش آموزان نیز خواندن و فهم قرآن می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. خواندن قرآن و درک معانی آن می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا اخلاق و رفتار خود را بهبود بخشیده و از راه‌های صحیح زندگی پیروی کنند. علاوه بر این، قرآن حاوی دستورالعمل‌های زندگی است که می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا در تصمیم‌گیری‌های خود بهتر عمل کنند. همچنین، خواندن قرآن ممکن است باعث افزایش تمرکز و تجسم در دانش آموزان شود و باعث پذیرش ایده‌های جدید و گسترده شود.»

وی افزود: «لازم است به یاد داشت که تاثیر قرآن بستگی به نحوه خواندن و فهم آن دارد. برای داشتن تاثیر مثبت، لازم است که دانش آموزان با راه‌حل‌های صحیح درگیر شوند.»

مدیر دارالقرآن ثقلین در خصوص روند اجرای این دوره ها گفت: «دوره های آموزشی قرائت قرآن و تجوید در اداره تبلیغات، دوره ضمن خدمت آموزش تجوید و قرائت قرآن ویژه معلمان مقطع ابتدایی است که حدود ۱۶۰ نفر از معلمان منطقه ورامین ثبت نام کردند. این دوره با حضور ارزشمند استاد بنیادی، از اساتید مطرح قرآن، برگزار می‌شود. زمان این دوره ۵ هفته، که شامل ۵کارگاه ۵ روزه است. شرکت کنندگان این کارگاه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعد ازظهر حضور دارند. به دو صورت برگزار می‌شود که مرحله اول بحث تئوری با حضور استاد و مرحله دوم به شیوه عملی تمرین و تکرار می شود ؛ در این دوره‌ها به جز معلمان مقطع ابتدایی که شرکت می‌کنند ،به صورت آزاد هم متقاضیان ثبت نام انجام دادند.»

احمدپور در پایان از هدف برگزاری این دوره ها گفت: «تجوید قرآن یکی از مهم‌ترین علوم اسلامی است که به تلاش برای صحیح و زیبا قرائت کردن قرآن می‌پردازد. تجوید به معنای بهبود و زیباسازی است و در قرآن به تلاش برای خواندن زیبا و صحیح آیات اشاره دارد. این علم شامل قواعد صحیح تلاوت، تجوید صحیح حروف، مخارج حروف، تفسیر لغات و نحوه خواندن قرآن با رعایت اصول صحیح است، هدف اصلی تجوید، خواندن قرآن به نحو صحیح و زیباست. در حقیقت، هدف نهایی تجود، نیز همین است.»

خبرنگار دانش آموز: هستی‌ تقی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار