نرخ باسوادی در آذربایجان غربی به ۹۵ درصد رسیده است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از رشد 95 درصدی نرخ باسوادی با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نرخ باسوادی در آذربایجان غربی به ۹۵ درصد رسیده است

علی مطهری در دیدار مسئولان ستادی آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به مناسبت آغاز هفته سواد آموزی ضمن اشاره به فلسفه تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) گفت: با توجه به این که یکی از عوامل مهم استثمار و استعمار هر کشوری وجود عامل بی سوادی است، بنابراین امام راحل با توجه به این موضوع و به سبب وضعیت نامناسب کشور در زمان قبل از انقلاب در زمینه سواد و برای رهایی کشور از بند استعمار، فرمان تأسیس نهضت سوادآموزی را در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ صادر کرد و به برکت این فرمان وضعیت سواد کشور بهتر شد.

وی با بیان این مطلب که در سرشماری سال ۱۳۳۵نرخ سواد استان ۳۸.۲۶ درصد بوده است گفت: به یمن فرمان امام راحل نرخ باسوادی استان در سرشماری سال ۱۳۹۵به ۸۲ درصد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از رشد حدود ۴۳ درصدی بین دو سرشماری سال ۱۳۳۵تا ۱۳۹۵خبرداد و افزود: هم اکنون با تلاش های صورت گرفته نرخ سواد استان به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

وی در ادامه افزود: حجم ابلاغی در سال ۱۴۰۱ در دوره سوادآموزی۱۱۳۳۵ نفر در دوره تحکیم ۵۵۰۰نفر و در دوره انتقال ۶۰۰۰نفر بود که با همت همکاران در مناطق در دوره سوادآموزی ۹۰۸۶ نفر در دوره سوادآموزی،۶۰۷۵ نفر در دوره تحکیم و ۵۹۲۸ نفر در دوره انتقال تحت پوشش برده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار