کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

افزایش حقوق مستمری‌بگیریان از منابع پایدار تامین شود

تهران(پانا)- کارشناس مسائل اقتصادی بیان کردباید افزایش حقوق مستمری بگیران را که جز اساسی‌ترین هزینه‌های جاری است از منابع پایداری همچون منابع نفتی، منابع مالیاتی و گمرکی تامین کرد و درآمدهای محتمل نمی‌تواند محل قابل اتکایی برای تامین افزایش حقوق باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش حقوق مستمری‌بگیریان از منابع پایدار تامین شود

علی قنبری، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «دولت باید حقوق و دستمزد‌ها را از یک منبع پایدار انتخاب کند زیرا منابعی که قابل اتکا نیستند، مناسب برای تامین حقوق و دستمزد مستمری‌بگیران نیست.»

قنبری در خصوص منابع پایدار برای تامین حقوق مستمری‌بگیریان، گفت: «از جمله منابع پایداری که می‌‌توان از آن برای تامین حقوق مستمری‌بگیران استفاده کرد، منابع نفتی است. از دیگر منابع پایدار که می‌توان برای تامین حقوق افراد از آن استفاده کرد، منابع مالیاتی و گمرکی هستند.»

باید حقوق مستمری‌بگیریان با توجه به نرخ تورم افزایش یابد

وی ادامه داد: «حقوق و دستمزد افراد جزء اساسی‌ترین هزینه‌های جاری است و نباید از منابع ناپایدار تامین شود. باید حقوق مستمری‌بگیریان با توجه به نرخ تورم افزایش یابد. در حال حاضرنرخ تورم بالای 40 درصد است اما میزان افزایش حقوق 18 درصد است.»

این کارشناس اقتصادی با انتقاد از تامین افزایش حقوق مستمری‌بگیران از محل یک درصد ارزش افزوده اظهار کرد: «تامین حقوق بازنشستگان از یک منبع ناپایدار باعث فقیرشدن آن‌ها و خالی‌شدن سفره‌های آن‌ها خواهد شد.»

همچنین قنبری درباره فروش نفت در سال آینده، گفت: «قسمتی از فروش نفت در سال آینده را به دستگاه‌هایی غیر از وزارت نفت داده‌اند. این در حالی است که وزارت نفت مسئول استخراج و صادرات نفت در کشور است.از طرفی دیگر با توجه به تحریم‌ها و حضور نهادهای غیر از وزارت نفت برنامه تاحدودی دارای ابهام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار