اجرای دو طرح ویژه بازماندگان از تحصیل در شهریار

شهریار (پانا) - معاون ابتدایی و کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان شهریار، از اجرای دو طرح شهید محمودوند و نروژی در سطح شهرستان شهریار، ویژه بازماندگان از تحصیل خبر دادند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دو طرح ویژه  بازماندگان از تحصیل در شهریار

معاون ابتدایی و کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان شهریار در گفت‌وگو با پانا از اجرای دو طرح ویژه بازماندگان از تحصیل خبر دادند که در این میان طرح شهید محمودوند با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل در حال اجراست.

محمدعلی اینانلو اظهار کرد: «در طرح شهید محمودوند دانش آموزانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده اند معرفی می‌شوند و با پیگیری های مکرر، دانش آموزان به تحصیل بازمی‌گردند. در صورت شناسایی دانش‌آموزانی که به علت ضعف مالی خانواده مجبور به ترک تحصیل شده‌اند، با حمایت ها و رای‌زنی با نهاد‌های حمایتی میتوانیم این دانش آموزان را جذب کنیم تا به تحصیل خود ادامه دهند.»

وی بیان کرد: «در سال گذشته تعداد 60 نفر از دانش آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی به تحصیل بازگشتند و 607 نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند که بین پایه دوم ابتدایی یا ششم ابتدایی هستند و در مسیر این طرح قرار دارند.»

افسانه امیری کارشناس پیش دبستانی اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار در رابطه با این طرح افزود: «این طرح در سال های گذشته به عنوان انسداد بی سوادی مطرح شده بود که سیستمی نبود و پیگیری های زیادی هم انجام نمی‌شد، ولی از سال گذشته این طرح به عنوان بازماندگان از تحصیل مطرح شد که لازم است مستنداتی هم در رابطه با پیگیری این مهم به مسئوالان ارائه شود. این طرح در این دو سال اخیر به صورت خیلی جدی تر پیگیری می شود.»

طرح دوم ویژه بازماندگان از تحصیل دانش آموزان رده سنی 11 تا 17 سال را تحت پوشش قرار می‌دهد. این طرح با نام طرح نروژی در سراسر کشور در حال اجراست.

نرگس محمدی، کارشناس نهضت سوادآموزی در تشریح این طرح به پانا گفت: «طبق آمار برای تعدادی از دانش آموزان بین 11 تا 17سال که از تحصیل بازمانده‌اند کلاس هایی برگزار می شود. 90 دانش آموز هستند که در طرح حجم انتقالی هستند. حجم انتقالی کم سوادهایی هستند که در صورتی که با کمک آزمون قبول شوند، مدرک پایان آخر دبستان را می گیرند و 50 دانش‌آموز هستند که در سوادآموزی آزمون می‌دهند که در صورت قبولی مدرک معادل می گیرند؛ یعنی از دبیرستان شروع به تحصیل می کنند. در این طرح 140 نفر حجم انتقالی را بین 11 تا 17 سال گرفتند. با توجه به آمار کلی، هزار نفر کم سواد و بی سواد در شهریار شناسایی شده‌اند که امیدواریم این تعداد روز به روز کمتر شود.»

دانش آموز خبرنگار: حنانه رنجبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار