سلاجقه: امسال ‌مازوت‌سوزی ‌در تهران، البرز و اصفهان انجام نشد

تهران (پانا) - معاون رییس‌جمهور گفت مازوت‌سوزی ‌امسال در تهران، البرز و اصفهان انجام نشد؛ در شازند هم مازوت کم سولفور  استفاده شد که طبق برنامه‌ریزی کارشناسی در آینده به طور کل حذف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سلاجقه: امسال ‌مازوت‌سوزی ‌در تهران، البرز و اصفهان انجام نشد

‌به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر هیئت دولت به استان گلستان با اساتید و دانشگاهیان رشته‌های مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی، پس از شنیدن نقطه نظرات اساتید دانشگاه اظهار داشت: بهترین جلسات ما، همین جلسات است که از نقطه نظرات اساتید دانشگاه استفاده می‌کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رابطه خوب اداره کل محیط زیست گلستان با دانشگاهیان استان تصریح کرد: برای لایروبی خلیج گرگان بنده فقط به بحث دانشگاهیان اعتماد کردم و حرف بقیه دوستان را بدون تکیه بر مطالعات دانشگاهیان قبول نداشتم. دانشگاه‌های خطه شمالی کشور باید معضلات محیط زیستی این ۳ استان را حل کنند و این انتظاری است که از دانشگاه داریم. اگر به حرف دانشگاه توجه نشود، برای نخبگان دانشگاهی سرخوردگی ایجاد می‌شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در دانشگاه گرگان بنیان علمی خوبی در همه ابعاد محیط زیست گذاشته شده است. در پروژه احیای خلیج گرگان نیز همانطور که دانشگاه گرگان در مطالعات طرح نقش داشت، باید به عنوان ناظر طرح هم پای کار باشد.

سلاجقه با بیان اینکه دیدگاه ما به توسعه باید جامع‌نگر باشد، گفت: من به نمایندگان مجلس می‌گویم که نگاه شما باید بر اساس مزیت سرزمینی باشد و نه اینکه شهر خودتان را به عنوان یک کشور مستقل در نظر بگیرید.

وی با اشاره به صحبت‌های ضد و نقیض اخیر درباه مازوت‌سوزی توضیح داد: مازوت یک کلمه با بار منفی روحی روانی برای مردم شده که باید در دولت طی یک طرح مازوت سوزی را حذف کنیم. مورد دیگر حذف مشعل‌های نفتی است که خوشبخاته در هر دو مورد موفق بودیم و تا الان بیش از ۱۰۰ مشعل خاموش شده و مازوت‌سوزی نیز امسال در تهران، البرز و اصفهان انجام نشد. در شازند هم مازوت کم سولفور استفاده شد که طبق برنامه ریزی کارشناسی در آینده به طور کل حذف خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم کاملا محیط زیستی است، بیان کرد: در کلنگ‌زنی‌های دولت، همه به این نتیجه رسیدند که بدون مجوز محیط زیست کلنگی بر زمین نخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار