مدیر آموزش و پرورش کلات:

کار تیمی و برخورداری از گفتمان واحد لازمه اجرای سند تحول بنیادین است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات، شورای معلمان را محل رسیدن به نگرش سیستمی و کار تیمی برای اجرای سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کار تیمی و برخورداری از گفتمان واحد لازمه اجرای سند تحول بنیادین است

رمضان پروانه در نشست شورای دبیران آموزشگاه شبانه روزی امام خمینی(ره)، نگرش سیستمی، کار تیمی و برخورداری از گفتمان واحد را لازمه اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه امروزی دانست و گفت: شما همکاران برای پیشبرد اهداف پیش روی نظام تعلیم و تربیت و رسیدن به یک گفتمان واحد باید همسو و هم هدف باشید. در مسیری که در پیش داریم نباید تک بعدی حرکت کنیم، در سند تحول بنیادین بر همکاری و تعامل بسیار تأکید شده است. نگرش تیمی و برنامه ریزی درست راهکار اصلی برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب است.

پروانه گفت: کار ما انسان سازی است و اهمیت مضاعفی دارد، به واسطه عمل صالح است که ما را ستایش می کنند، نه به واسطه مادیاتی که در اختیار داریم. پس هر چه در توان داریم را در طبق اخلاص بگذاریم و بیشتر از این نیز از ما نمی خواهند؛ «ان الله لا یکلف نفس الا وسعها»اگر فقط به اندازه وسع خود کار کنیم قطعاً نتیجه مطلوب را خواهیم گرفت.

مدیر آموزش و پرورش کلات اظهار کرد: خوشبختانه در دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان، اخلاق مداری حاکم است، در حوزه اداری نیز همه همکاران، اخلاقمداری را سرلوحه کار خود قرار داده اند. همکاران دقت کنند مطالب و مباحث غیرمرتبط را به کلاس درس وارد نکنند تا نتایج نامطلوب در تعلیم و تربیت بدست نیاید.

پروانه گفت: شورای معلمان محل رسیدن به نگرش سیستمی و کار تیمی است. شورای معلمان کانون تفکر و خلق ایده های‌ جدید و تجربه گردانی است، تجارت را به همدیگر منتقل کنیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم. نکته بسیار حائز اهمیت کنترل خروجی زحمات ما است، باید بدانیم افراد فارغ‌ التحصیل شده الان مشغول چه کاری هستند، آیا به هدف مورد نظر رسیده اند؟ خروجی ما در مدرسه باید یک گفتمان واحد باشد، اگر به گفتمان واحد نرسیم توفیقی حاصل نشده است.

وی افزود: جای هنر در مدارس و در بین دانش آموزان خالی و‌ کمرنگ است. با وجود تأکیدات در سند تحول بنیادین جای شادکامی و نشاط بچه ها تا حدودی خالی است. نشاط را در بین آنها ایجاد کنید، نشاط تعریف دارد، گاهی اوقات شرکت در مجالس مذهبی باعث نشاط می شود، البته نشاط فقط شادی ظاهری نیست، نشاط درونی و روحی است.

پروانه بیان کرد: تفاوت های فردی را نادیده نگیرید. دانش آموزانی از فرهنگ های مختلف و متفاوتی داریم، پس ضمن توجه به خصوصیات فردی آنان، به موقعیت حمله کنید نه به شخصیت.

وی همچنین در ادامه به بیان راهکارهای موجود در راستای مقابله با چالش‌های تربیتی و آموزشی دانش آموزان پرداخت و‌ افزود: عواملی که باعث نرسیدن به اهداف آموزشی است را باید شناسایی و مدیریت کنیم و‌ متناسب با نیاز روز آموزش های خود را به‌روزرسانی کنید.

این مقام مسئول در پایان افزود: با توجه به اینکه امسال امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم نیز نهایی است، دانش آموزان و اولیا را توجیه کرده تا برنامه ریزی لازم را برای بدست آوردن نتایج مطلوب انجام دهند.

دانش آموز خبرنگار : سحر حیدریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار