مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴:

شهدا بهترین الگو برای دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ بیان کرد شهدا به عنوان بهترین الگو برای دانش‌آموزان به هر آنچه گفتند، عمل کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۳۲۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شهدا بهترین الگو برای دانش‌آموزان هستند

قاسم بیانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در حاشیه یادواره شهدای دانش آموز بیان کرد: شهدا به وصیت و سفارش رسول خدا که شهدا بهترین الگو برای دانش‌آموزان هستند، عمل کرده اند. انس با قرآن و اهل بیت داشتند و این موجب شده است که راه حقیقت را پیدا کنند. این دنیا، دنیایی فانی است و زندگی اصلی و ابدی هر انسانی آخرت است که ما در آنجا پاداش زحمات خود را می بینیم.

وی افزود: شهدا با شهادت به سعادت رسیدند؛ شهدا به هر آنچه گفتند و اعتقاد داشتند، عمل کرده اند و امروز کسی که آنچه گفته، عمل کرده است، بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان ما است! ما مسئولین نیز همچون شهدا که به جای صحبت کردن عمل کردند، باید در فعالیت خود به خدا توجه کنیم و کار مردم را پیگیری کنیم. وقتی که فضای مجازی جای شهید و جلاد را عوض می کند در صورتی که شهید جان خود را برای کشور و این نظام فدا کرده است، اما ما نتوانستیم به صورت کامل موضوع را تبیین کنیم و آن را به تصویر بکشیم، این امکان وجود دارد که نوجوانان در تشخیص و تمیز دادن موضوع دچار اشتباه یا سردرگمی بشوند. پس چنین برنامه‌هایی باید در کشور همیشگی باشد تا فرزندان ما شهامت و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان را بشناسند و بتوانند مسائل اینچنینی را به درستی تشخیص دهند.

سپس بیانی عنوان کرد: اگر کسی کتاب "پرواز بی نهایت" که در مورد خاطرات شهید بابایی است را بخواند، متوجه خواهد شد که او از کودکی و نوجوانی اخلاق، رفتار و منش خدایی داشته است تا به درجه شهادت رسید. یا شهید ابراهیم هادی که از دوران نوجوانی تزکیه داشت و خود را ساخت و خدا نیز او را انتخاب کرد. ما نیز باید با عمل، فرهنگ ایثارگری، شجاعت، گذشت و غیره را به فرزندان و دانش‌آموزان خود بیاموزیم که هرگز اینها از بین نمی روند.

وی گفت: شهدای دانش‌آموز شهدایی هستند که با وجود اشتیاق خود به ادامه و رسیدن به درجات عالی زندگی، احساس وظیفه کردند که به مردم خود خدمت کرده و دین خود را حفظ کنند. امروز سید علی زمان سکاندار این کشور است و امیدوارم که تمام نوجوانان با اقتدار به شهدای دانش‌آموز این پرچم را از دست امام خامنه ای به دست امام زمان برسانند.»

خبرنگار دانش‌آموز؛ آرتمیس رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار