معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید بیاموزیم تا آینده جامعه تضمین شود

کرمان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید آموخت تا آینده جامعه تضمین شود.

کد مطلب: ۱۴۳۱۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید بیاموزیم تا آینده جامعه تضمین شود

اولین یادواره شهدای دانش آموز 15 سال و زیر 15 سال استان کرمان با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهیدان و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مصلی پیامبر اعظم (ص) شهرستان جیرفت برگزار شد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: حضور در جمع خانواده شهدا، حضور در محضر شهدای گمنام و حضور در استان کرمان پایتخت مقاومت و دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نعمتی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با طرح این سوال که این شهدا که همه ۱۵ و زیر ۱۵ سال بودند چگونه به این مرتبه رسیدند؟ گفت: شهدا از عزیزترین دارایی خود گذشتند تا جاودانه و ماندگار شدند. ‌نوجوان به ملکوت و نورانیت نزدیک‌تر است و پاکی و توان بیشتری دارد.

باقرزاده با بیان اینکه «شجاع‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که بر نفس خود غلبه کنند» گفت: شهدا بر نفس خود غلبه کردند و اوج آن را می‌توان در جمله آخر شهید حججی (از یک چیزهایی گذشتم تا خیلی چیزها را بدست بیاورم) حس کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا چه کردند و چگونه این کار را کردند خاطرنشان کرد: میدان جنگ میدان سنجش قهرمانی است که شهدا قهرمانانه رفتند و ماندگار شدند.

باقرزاده با بیان اینکه ما وقتی از شهدا یاد می‌کنیم برکات و توجه شهدا را در زندگی خودمان و حتی در همه دنیا جاری می‌کنیم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید بیاموزیم تا آینده جامعه ما تضمین شود.

لازم به ذکر است یادواره شهدای دانش آموز ۱۵ سال و زیر ۱۵ سال استان کرمان با حضور دانش آموزان، خانواده شهدا، مردم، مسئولان و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مصلی بزرگ شهر جیرفت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار