معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری آزمون جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی در اسفند امسال

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی در اسفند امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی در اسفند امسال

اصغر باقرزاده در پرسش و پاسخ با معلمان در جواب این سوال که چرا برخی مدارس ابتدایی معاون پرورشی به صورت تمام وقت ندارند؟ گفت: بله، این کمبود نیروی انسانی از ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته در معاونت پرورشی به وجود آمده است. متاسفانه نزدیک به ۵۰ درصد مدارس ما، معاون پرورشی و مربی تربیتی ندارد و بنابراین طبیعی است که مدیر محترم منطقه، ناحیه یا استان در حال تلاش است که لااقل ۶ ساعتی را از مربی پرورشی اختصاص بدهد به یک مدرسه و ۶ ساعت باقی را به مدرسه دیگر. البته ما این کار را درست و موثر نمی‌دانیم ولی چاره‌ای در این وضعیت نیست.

برگزاری آزمون جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی و تربیتی در اسفندماه

وی تاکید کرد: امسال به ما وعده جذب تعداد ۱۵ هزار مربی پرورشی و تربیتی را داده‌اند که اکنون در حال تدوین دفترچه آن هستیم. شما عزیزان هم حتماً اگر دوستان خوبی دارید که شرایط مناسبی دارند برای جذب در حوزه پرورشی، معرفی کنید که انشالله در اسفند ماه آزمون برگزار می‌شود و مقدار کمی از این وضعیت، نجات پیدا خواهیم کرد ولی قول بر این هست که در سه الی چهار سال آینده هر سال تعداد قابل توجهی نیرو برای معاونت پرورشی جذب شوند تا بتوانند برخی از این کمبودها را جبران کنند.

مخاطبی درخواست کرد اگر امکان دارد بخشنامه‌های حوزه پرورشی را کم کنید که فرصت باشد تا مربیان و معاونین پرورشی در کنار دانش‌آموزان باشند. بخشنامه به مدارس ارسال می‌شود و ۹۰ درصد مربوط به معاونت پرورشی است و علاوه بر آن ثبت‌نام در سامانه برای شرکت دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف و انجام مراسمات زمان‌بر است و با این حجم کار، در اکثر مدارس هیچکس به معاون پرورشی کمک نمی‌کند. باقرزاده در این باره اظهار کرد: ثبت‌‌نام هیچ مسابقه، رشته و... اصلاً بر عهده مدیران، معاونین و مربیان پرورشی نیست؛ خواهشاً یک بار به دانش‌آموزان آموزش دهید تا کارهای خودشان اعم از ثبت‌نام و... را در طول سال انجام دهند. اما در مورد بخشنامه‌ها من کاملاً با شما موافق هستم. تنها دو بخشنامه مهم را بنده باید ارسال کنم که یکی از آن‌ها بخشنامه برنامه فراگیر پرورشی و دیگری مربوط به طرح نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان) است که به زودی ارسال می‌شود؛ سایر بخشنامه‌ها را بنده تا جایی که ممکن باشد، امضا نمی‌کنم. اگر مجبور شوم، جلوی آن یا می‌نویسم ارسال برای مدرسه ضروری نیست یا می‌نویسم ذیل برنامه فراگیر در شاخه مثلا امید انجام شود.

باقرزاده با اشاره به اهمیت حمایت از معاونین و مربیان پرورشی گفت: مدیران به‌ویژه از مربیان پرورشی حمایت کنند و باید فضا را برای آنان با کمک خانواده‌ها و کمک برخی از معلمان که همراه هستند، فراهم کنند. گزارش هم نمی‌خواهیم. بنده از همین تریبون رسمی اعلام می‌کنم از هیچ مدرسه‌ای درخواست گزارش نکرده‌ام. گزارش برای من کنشگری‌ای است که دانش‌آموزان انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اگر معاون پرورشی هستید بدانید در فضای نورینو بدون اینکه ما اطلاع‌رسانی کنیم تشکلات دانش‌آموزی گزارش مدارس‌شان را می‌دهند؛ در برگزاری مانور زلزله ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در فرم ارزشیابی ما شرکت کردند و از حدود ۳۰ هزار مدرسه در سراسر کشور گفتند که آیا در مدرسه‌شان مانور زلزله برگزار شد یا خیر و همین گزارش ما است و دیگر به دانش‌آموزان بسنده می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: ما باید این بار را از روی دوش شما معاونین و مربیان پرورشی برداریم و شما به ارتباط و تشویق بچه‌ها به امورات فرهنگی و پرورشی رسیدگی کنید؛ من در مدرسه به دنبال ارائه هیچ گزارشی نیستم و عملکرد سامانه نورینو به صورت کاملاً شفاف مدارس را برای ما رصد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار