حاشیه‌نگاری از مرحله نهایی انتخاب تیم ایران برای مسابقات قرآن کریم

تهران (پانا) - مرحله نهایی انتخاب تیم جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام، صبح امروز 22 آذر ۱۴۰۲ در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌نگاری از مرحله نهایی انتخاب تیم ایران برای مسابقات قرآن کریم

قاریان دانش‌آموز از نقاط مختلف کشور آمده بودند تا در این مرحله شرکت کنند و بتوانند به عنوان نمایندگان ممتاز جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شرکت در مسابقات تهران در دیگر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز شرکت کنند و به عنوان تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران، راهی کشورهای دیگر شوند.

شور و شوق حضار برای شرکت در مرحله انتخابی وصف نشدنی است، هرکدام از دانش‌آموزان بی‌صبرانه منتظر زمان قرائت خود هستند و برای جاری شدن کلام حق سر از پای نمی‌شناسند. در این میان به سراغ تعدادی از دانش‌آموزان می‌رویم.

سید محمدصادق حسینی، اولین دانش‌آموزی است که به سوالات خبرنگار پانا پاسخ می‌دهد. وی پس از معرفی و گفتن نام و نام خانوادگی به سوابق قرآنی خود می‌پردازد و می‌گوید «حافظ کل قرآن هستم و در مسابقات کشوری دانش‌آموزی که دو سال قبل برگزار شد، توانستم به لطف خدا رتبه اول را به دست آورم.»

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه حسی دارد، گفت: «حس خوبی است که جزو 10 نوجوان و حافظ قرآن کریم هستم، 10 نفری که توانسته‌اند رتبه‌های برتر را کسب کنند. همین جایگاهی که لطف الهی بوده بار سنگینی را روی دوش ما گذاشته است و امیدوارم در این راه موفق باشیم.»

در ادامه به سراغ دانش‌آموز دیگری رفتیم، نوجوانی از استان مرکزی که در مسابقات دانش‌آموزی دو سال گذشته در رده متوسطه اول توانسته بود رتبه سوم را کسب کند.

احمدرضا آجرلو با بیان اینکه سطح رقابت در این مرحله بسیار بالاست، گفت: «شاهد کیفیت بالایی در برگزاری مراحل انتخابی هستیم به نحوی که در تمامی بخش‌ها بهترین سوالات طرح شده و بهترین داوران نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.»

این قاری برتر کشوری در ادامه افزود: «آرزو دارم کسانی که در حوزه قرآن قدم برمی‌دارند، موفق باشند و خودم نیز در این راه سخت بتوانم مراحل کسب موفقیت را طی کنم.»

آخرین دانش‌آموزی که با خبرنگار پانا به گفت‌وگو پرداخت، امیرهادی بایرامی بود، نوجوان 12 ساله‌ای از خطه اردبیل، دانش‌آموزی که معروف به اعجوبه قرآنی است. دانش‌آموزی که لقب خردسال‌ترین حافظ روشندل قرآن کریم را دارد و در حال حاضر دارای مدرک درجه 2 قرآنی، معادل فوق لیسانس رشته علوم قرآنی است.

وی که در آخرین مسابقات قرآنی در ابتدایی توانسته است حائز رتبه اول شد، می‌گوید: «حس بسیار خوبی از شرکت در این مسابقات دارم اما بخاطر کسالت نتوانستم همانند گذشته به بهترین نحو ممکن حاضر شوم اما باز هم امید دارم.»

وی در پاسخ به این سوال که چه آرزویی برای آینده خود داری، گفت:‌ «روزی به مقام معظم رهبری قول دادم وقتی حفظ قرآنم تمام شد، مفاهیم قرآنی را شروع کنم، مفاهیم قرآنی را به لطف خدا توانستم در 11 سالگی به پایان برسانم و الان آرزوی اولم مشرف شدن به محضر مقام معطم رهبری و پس از آن موفقیت خودم در سطوح مختلف است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار