زلفی گل در حاشیه جلسه هیات دولت:

توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دستورکار دولت قرار گرفته است

۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت سعی می‌کنیم از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دستورکار دولت قرار گرفته است

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی، اظهار کرد: آیت الله رئیسی از ما درخواست کردند که پیشنهادات خود را درباره موضوع خوابگاه‌های متاهلی مطرح کنیم که ما در نامه‌ای امروز آن را خدمت آقای رئیس جمهور تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه بعضی اقدامات توسط ما صورت گرفت، افزود: به عنوان مثال دانشگاه تهران یک خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقاطی از شهر داشت که از طریق مولدسازی فروخته شد و خوشبختانه ۷۰ درصد آن اعتبار را برای خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و اکنون۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول داده‌اند که ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد را به ما تحویل دهند.

زلفی گل افزود: همین الان هم یک کارگروه مولدسازی برای دانشگاه یزد مجوز فروش بعضی از املاکی را که در داخل شهر بود، گرفتند تا بفروشند و پول آن را کامل برای خوابگاه متاهلی بیاورند. سعی می‌کنیم از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، حکمی در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی و ۵ درصد هم برای امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. عزیزان سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند که این مبالغ را در ردیف بودجه هر دانشگاهی پیش‌بینی کنند و اگر این اتفاق بیفتد سال آینده مقدمات خیز علمی جدید فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار