‌ضرغامی خبر داد؛

لغو روادید یک طرفه برای 32 کشور

دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از لغو یک طرفه روادید با 32 کشور در جلسه امروز هیات دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
لغو روادید یک طرفه برای 32 کشور

عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: امروز، روز مهمی در جلسه هیات دولت بود و پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای لغو روابط 32 کشور به تصویب رسید. لغو یک طرفه روادید با اولویت‌هایی که ما مشخص کرده بودیم امروز در دولت تصویب شد.

وی افزود: جا دارد از تمامی اعضای دولت به این دلیل تشکر کنم. دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند. زمانی هست که ما تنها شعار می‌دهیم و زمانی هم وجود دارد که ما عمل می‌کنیم. این تصمیم بسیار شجاعانه و مدبرانه‌ای بود که دولت انجام داد. ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک طرفه روادیدحرف زدن با مردم دنیا است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تبلیغات منفی، شایعات و ایران‌هراسی که علیه کشور وجود دارد، گفت جمهوری اسلامی ایران نشان داد که آمادگی باز‌کردن درها را به روی مردم دنیا دارد. ایران نشان داد که می‌تواند تسهیلات بیشتری را برای مردم دنیا فراهم کند. جمهوری اسلامی ایران نشان داد که می‌تواند لغو یک طرفه روادید را تصویب کند تا مردم دنیا بتوانند به راحتی در ضمن استفاده از همه مزیت‌های گردشگری به کشور ما سفر داشته باشند. کشور ایران با این کار توانست مقابل بسیاری از تبلیغات منفی، شایعات و ایران حراسی که امروز یکی از ترفندهای رژیم استکباری برای مقابله با ایران است ایستادگی کند.

28 کشور دیگر در گام بعدی قرار دارند

ضرغامی از لغو روادید 28 کشور دیگر در گام‌های بعدی خبر داد و افزود: اسامی این 32 کشور برای مرحله اول است. پیشنهاد ما لغو روادید برای 60 کشور بود که با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و تمامی دستگاه‌های مسئول در کمیسیون سیاسی و امنیت دولت بحث شد. جا دارد که از رئیس کمیسیون و اعضایی که شرکت داشتند و ملاحظات و اصلاحاتی که داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

اسامی 32 کشور که لغو یک طرفه روادید آن‌ها مصوب شد

وی با بیان نام 32 کشور کشور مرحله اول اظهار کرد: کشورهایی که در مرحله اول امروز در دولت مصوب لغو یک طرفه روادید صورت خواهد گرفت عبارتند از بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، موریتانی، تانزانیا، زیمباوه، سیشل، موریس، اندونزی، بورونئی، ژاپن، سنگاپور، کامبوج، مالزی، ویتنام، برزیل، پرو، کوبا، مکزیک، ونزوئلا، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی، بلاروس است.

صدور مجوز خروج 211 شی تاریخی

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از صدور مجوز خروج 211 شی تاریخی برای نمایشگاه شکوه پارس در پکن خبرداد و گفت: این اتفاق بسیار مهم است و امیدواریم که به تقویت گردشگری در کشور کمک کند. مصوبه دیگری نیز امروز ما در دولت داشتیم. با تصویب هیات دولت برای برگزاری نمایشگاه شکوه پارس، در پکن که در دی ماه انجام خواهد شد مجوز خروج 211 قلم شیء تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن از 3 هزار سال قبل تا دوره صفوی که جزو اشیاء بسیار ارزشمند هستند با پروتکل‌های مربوطه، ایمن و تمامی مراقبت‌های کامل با هزینه خود کشور چین صادر شد.

ضرغامی این نمایشگاه را در نمایش شکوه تاریخ و تمدن ایران و همچنین جذب گردشگر موثر دانست و افزود: با امید به خدا این نمایشگاه برگزار می‌شود. این نمایشگاه از طرفی معرفی تاریخ و تمدن ایران در کشور بزرگ و مهمی همچون چین است و از سوی دیگر در جذب گردشگر چینی که از بازارهای مهم ما در حال حاضر است تاثیر دارد. متقابلا بر اساس تفاهمی که با چین داریم، نمایشگاه بزرگی نیز در موز ملی ایران سامان خواهند داد.

وی اتفاقات بین‌المللی را بسیار مفید و حائز اهمیت دانست و اذعان کرد: این اتفاقات بین‌المللی هم برای معرفی تاریخ تمدن ما، هم برای ترویج مزیت‌های نسبی ما در حوزه گردشگری می‌تواند بسیار موثر باشد. سال‌ها است که دنیا اتحادیه اروپا با ویزای شنگن یک یک‌پارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است. اخیرا کشورهای عضو حاشیه خلیج فارس چنین ویزایی برای خود تعریف کرده اند. بسیار خوب است که این دولت با تدبیر، شجاعت و تشخیص تمامی ضرورت‌ها با استفاده از اهمیت گردشگری اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری در ایران گفت: من بر روی مساله گردشگری تاکید دارم چرا که گردشگری ق تمامی مردم دنیا است و جمهوری اسلامی ایران دیدنی ترین کشور به لحاظ تاریخی، طبیعت‌گردی، ویژگی مردم و مهمان‌نوازی، گردشگری سلامت و ... است. این امکان سفر باید در اختیار تمامی مردم دنیا قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار