کاپ قطر ۲۰۲۳

پهلوانی به سبک دختران ایران؛ رکوردشکنی ریحانه و فاطمه در قطر

‌کریمی: رکوردزنی‌ام‌ برای جبران ناکامی در بازی‌های آسیایی بود/ برای تصاحب مدال‌های جهانی و حتی المپیک ‌از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم

تهران (پانا) - دختر وزنه‌بردار دسته ۷۱ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با رکوردزنی در مسابقات بین‌المللی‌ قطر، رکورد کشوری را ارتقا داد و این رکوردزنی را مقدمه‌ای برای جبران ناکامی در بازی‌های آسیایی هانگژو برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پهلوانی به سبک دختران ایران؛ رکوردشکنی ریحانه و فاطمه در قطر

مسابقات وزنه‌برداری ‌کاپ قطر، یکی از مراحل گزینشی المپیک پاریس در حال برگزاری است که دو وزنه‌بردار دختر و ۷ وزنه‌بردار مرد از کشورمان در این مسابقات حضور دارند.

دختران وزنه‌بردار در این مسابقات وزنه زدند، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم زنان وزنه زدند که در رده‌های چهارم و ششم قرار گرفتند. ریحانه کریمی رکورد ۹۰ یک‌ضرب، ۱۱۸ دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را ثبت کرد و در رده ششم قرار گرفت.

فاطمه کشاورز رکورد ۸۸ یک‌ضرب، ۱۱۰ دوضرب و مجموع ۱۹۸ کیلوگرم را ثبت کرد و در رده چهارم ایستاد.

افتخارآفرینی دختر ایرانی در این مسابقات اما ارتقای رکورد بود. کشاورز ۷ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۵ کیلوگرم در دوضرب و ۳۴ کیلوگرم در مجموع رکورد جوانان ایران را به نام خود ارتقا داد.

افتخار‌آفرینی دختران وزنه‌بردار کشورمان در این رقابت‌ها بهانه‌ای شد‌ تا با ریحانه کریمی ملی‌پوش تیم وزنه‌برداری کشورمان که هم‌اکنون در قطر به سر می‌برد به گفت‌وگو بنشینیم. ریحانه کریمی وزنه‌بردار دسته ۷۱ کیلوگرم تیم ملی ایران، در جریان برگزاری مسابقات قطر کاپ در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «این رقابت‌ها، از سطح بالایی برخوردار است و همه وزنه‌برداران برای کسب سهمیه و مدال به روی تخته می‌روند.»

وزنه‌بردار دسته ۷۱ کیلوگرم تیم ملی کشورمان افزود: «این رقابت‌ها‌ یکی از مراحل گزینش المپیک پاریس است و همه وزنه‌برداران دنبال کسب سهمیه هستند و همین موضوع رقابت را سخت کرده است.»

کریمی ادامه داد: «بنده در این مسابقات، در دسته ۷۱ کیلو‌گرم شرکت کردم و خداراشکر ۵ حرکت صحیح زدم‌، در یکضرب ۹۰ کیلوگرم و در حرکت دوضرب‌ وزنه ۱۱۸ کیلو‌گرمی را جابه‌جا کردم.»

وزنه‌بردار دسته ۷۱ کیلوگرم تیم ملی کشورمان تأکید کرد: «من توانستم رکورد جوانان و بزرگسالان ایران را در دسته ۷۱ کیلوگرم در وزنه‌برداری بانوان افزایش دهم.»

کریمی با نگاهی به عملکرد خود در دور قبلی مسابقات بین‌المللی، تصریح کرد: «بنده در ‌بازی‌های آسیایی هانگژو، به روی تخته رفتم و با از دست دادن هر ۳ حرکت خود در یک‌ضرب از صحنه این پیکارها حذف شدم.»

وزنه‌بردار دسته ۷۱ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با تأکید بر اینکه با حضور در پیکارهای بین‌المللی قطر کاپ، دنبال جبران ناکامی در بازی‌های آسیایی هانگژو بودم و با این رکوردزنی، خواستم نشان دهم که شکستم در هانگژو فقط یک اتفاق بود. گفت: «خداراشکر رکوردهای خو‌بی در این مسابقات زدم و تلاش می‌کنم‌ تا در مسابقات آینده بتوانم درخشش خوبی داشته باشم و برای تصاحب مدال‌های جهانی و حتی المپیک در تاریخ ورزش حرفه‌ای خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار