معاون وزیرآموزش و پرورش‌:

برنامه درسی ملی باید کاملا در مدارس غیردولتی ‌اجرا شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اجرای دقیق سند برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی را مورد انتظار دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۱۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه درسی ملی باید کاملا در مدارس غیردولتی ‌اجرا شود

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد نگاه رویکردی به اسناد بالادستی و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: توجه به زیر نظام‌های سند تحول بنیادین به ویژه در رویکردهای تربیتی و فرهنگی باید اقدامات جدی صورت پذیرد.

محمودزاده، اتخاذ دو سیاست راهبردی و عملیاتی برنامه نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی را از برنامه‌های اصلی این سازمان دانست و افزود: در سیاست‌های راهبردی دستورالعمل ارزیابی و نظارت جامع، علاوه بر عملکرد مدارس و تعیین شاخص‌های عملکردی مرتبط با امور مالی و هزینه‌کردی مدارس، بخشنامه‌های نظارت کیفیت‌بخشی نیز تدوین شده است و مدارس غیردولتی باید در مسائل تربیتی و فرهنگی کشور جریان‌سازی کنند تا نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای دقیق سند برنامه درس ملی در مدارس غیردولتی، تصریح کرد: مرجعیت کلاس درس با محوریت معلم از نگاه‌های ویژه دولت سیزدهم به نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اشاره به اجرای سیاست‌های عملکردی این سازمان گفت: نظارت در دو بخش حضوری و غیرحضوری (الکترونیکی و سامانه‌ای) انجام می‌شود و ادارات کل استان‌ها و آموزش و پرورش مناطق از هر دو روش در فرآیند نظارت مشارکت خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار