معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ورود ویژه سرگروه‌های آموزشی به موضوع هدایت تحصیلی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت نقش معلمان در هدایت تحصیلی در دوره اول متوسطه بسیار مهم است که باید سرگروه‌های آموزشی در این حوزه به صورت ویژه ورود پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود ویژه سرگروه‌های آموزشی به موضوع هدایت تحصیلی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در اجلاس سرگروه‌های آموزشی استان خراسان رضوی، گفت: سرگروه‌های آموزشی به عنوان دیده‌بان آموزش و قلب تپنده سیستم آموزشی هستند که در راستای ارتقای کیفیت آموزش و نقش‌آفرینی معلمان نقش ویژه‌ای دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: نقش تربیتی معلم است که می‌تواند بر ابعاد شخصیتی دانش‌آموز اثر بگذارد، پس تقویت نقش مربی بودن یک معلم، وظیفه‌ای بسیار مهم است که این امر مسئولیت سرگروه‌های آموزشی را پررنگ تر می‌کند.

وی با اشاره به تبدیل کلاس درس به محیط یادگیری، تصریح کرد: تفاوت عمده کلاس‌های درس امروز با گذشته در این است که کلاس درس به محیط یادگیری تبدیل شده است نه صرفاً محیط آموزشی و لازم است یادگیری بخشی از مطالب اولیه و دانشی توسط خود دانش‌آموز صورت پذیرد تا در کلاس درس زمینه یادگیری عمیق فراهم آید.

کاظمی با اشاره به برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس، اظهار داشت: جشنواره الگوهای برتر تدریس زمینه‌ساز ایجاد یک گفتمان واحد و جریان‌سازی است که امسال کمی متفاوت‌تر با سال گذشته، به ویژه در حوزه روش‌ها، اجرا شد.

معاون آموزش متوسطه در ادامه گفت: باید شاهد مشارکت حداکثری معلمان در جشنواره و در سطح مدارس باشیم تا جایی که داوری از مدرسه شروع شود. معلم برای شرکت در این جشنواره نیازمند انگیزه است، که استفاده از نظرات و راهنمایی گروه‌های آموزشی در این حوزه بسیار اثربخش خواهد بود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پورش با اشاره به شیوه‌های ارزشیابی، تصریح کرد: ارزشیابی جهت دهنده به نظام آموزشی است. شیوه‌های ارزشیابی و طراحی معلم برای ارزشیابی از یادگیری دانش‌آموزان به صورت کامل اتفاق نمی‌افتد و باید ارزشیابی استاندارد صورت پذیرد.

وی با تاکید بر ایجاد تنوع در محیط‌های یادگیری، گفت: رصد عملکرد معلمان و ارایه بازخورد، اولویت قرار داشتن کلاس درس که باید مورد توجه مدیران مدارس نیز قرار گیرد تا زمینه انگیزه برای معلم نیز به وجود آید، یادگیری معکوس و آموزش ترکیبی، از اهم مواردی است که باید اولویت مهم سرگروه‌های آموزشی باشد.

کاظمی در پایان، اظهار کرد: نقش معلمان در هدایت تحصیلی در دوره اول متوسطه بسیار مهم است که باید سرگروه‌های آموزشی در این حوزه به صورت ویژه ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار