معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ابلاغ طرح ایران دیجیتال به استان‌ها

دانش‌آموزان به علوم روز مجهز می‌شوند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ طرح ایران دیجیتال مزین به نام شهید فخری‌‌زاده به استان‌ها خبر داد و گفت این طرح به‌منظور بررسی زمینه‌های همکاری جهت اجرای طرح آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال(ایران دیجیتال) اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ طرح ایران دیجیتال به استان‌ها

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی ‌در نشست مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور بررسی زمینه‌های همکاری جهت اجرای طرح آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال(ایران دیجیتال) مزین به نام شهید فخری‌زاده، گفت: ضرورت کسب شایستگی‌های فنی و غیر‌فنی به‌ویژه در دنیای امروز و در دوره اول متوسطه یک ضرورت مهم برای تربیت دانش‌آموزان است.

وی افزود: آموزش یک مهارت، با نگاه راهبردی به آموزش هوش مصنوعی و دروازه ورود به آن یعنی کدنویسی، برای مواجه دانش‌آموزان با عصر جدید اهمیت بسیاری دارد، از این رو طرح آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی، هوش‌مصنوعی و اقتصاد دیجیتال(ایران دیجیتال) مزین به نام شهید فخری زاده به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره با اجرای طرح ایران دیجیتال تصریح کرد: این طرح در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در استان‌ها با اولویت مدارس شبانه‌روزی ابلاغ و در حال انجام است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت مشارکت دستگاه‌ها برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: اجرای مطلوب این طرح به منظور تحقق اهداف تعیین شده، نیازمند مشارکت دستگاه‌ها به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است تا شاهد تربیت دانش‌آموزانی مسلط بر مهارت‌های کدنویسی و هوش مصنوعی در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار