دانش‌آموز حافظ خان در گفت‌وگو با پانا :

از 5 سالگی غزل‌های حافظ را دلی حفظ می‌کردم

کرج (پانا) - دانش‌آموز حافظ خان شهرستان طالقان که در محفل حافظ خانی دبیرستان سمیه شهرستان طالقان حضور داشت عنوان کرد 5 ساله بودم که غزل‌های حافظ را دلی حفظ می‌کردم.

کد مطلب: ۱۴۲۹۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
از 5 سالگی غزل‌های حافظ را دلی حفظ می‌کردم

دیوان حافظ نقطه اتصال خانواده های ایرانی با ادبیات محسوب می شود. خیلی از ما هیچ درکی از خواندن حافظ نداریم، در واقع نمی دانیم که چطور می توان آن را به طور صحیح خواند اگر هم افرادی قادر به خواندن باشند، در تفسیر مفاهیم آن عاجز هستند و قدرت فهم آنها را ندارند.

دانش آموزان دبیرستان سمیه شهرستان طالقان دیوان های خاک خورده حافظ را هر هفته غبارروبی می کنند و با برگزاری محفل های گرم و صمیمی حافظ خانی یاد شاعر پر آوازه ایرانی را گرامی می دارند.

این بار در این محفل زهرا صفایی، کوچکترین عضو محفل حافظ خانی در گفت وگو با پانا عنوان کرد: « من 5 سال است که غزل های حافظ را دلی حفظ می کنم.»

وی افزود: «از 4 سالگی شروع به حفظ غزل های حافظ کردم و الان که پایه سوم هستم تقریبا نیمی از غزل های حافظ را حفظ هستم.»

صفایی اضافه کرد : «مادرم معلم ادبیات است. هر وقت علاقه و اشتیاق آن را موقع خواندن حافظ می دیدم من هم به حافظ علاقه مند می شدم و دوست داشتم اشعار حافظ را بخوانم و حفظ کنم. مادرم وقتی علاقه مندی من را به حافظ خانی دید من را در حفظ کردن غزل های حافظ تشویق کرد.»

دانش آموز خبرنگار : آیدا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار