رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد:

تور های علمی، جرقه ای برای یک انفجار استعدادی است

مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد گفت تورهای علمی باعث تحقق بخشیدن به دروسی است که دانش‌آموزان در مدرسه فرا می‌گیرند و میدان عمل را برای آنها ایجاد می‌کنند. همچنین تور علمی جرقه‌ای برای یک انفجار استعدادی است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تور های علمی، جرقه ای برای یک انفجار استعدادی است

احمد مسجدی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد گفت: «برگزاری تورهای علمی باعث تحقق بخشیدن به دروس و مطالبی می شود که دانش آموزان به صورت نظری در مدرسه فرا می‌گیرند و میدان عمل را برای دانش آموزان فراهم می کنند. چه بسا یک تور علمی باعث یک انفجار استعدادی است.»

وی افزود: «آزمایشگاه ها و پژوهشسرا ها فرصت کار تجربی و نگاه عملیاتی به آن چیزی که دانش آموزان در کلاس درس آموزش می بینند را فراهم می کنند. یکی از تاکیدات پژوهسراها این است که عرصه کار پژوهشی را در همه‌ زمینه های علمی فراهم بکنند و فقط صرفا در بحث علوم تجربی نیست، حتی در حوزه علوم انسانی هم باید عرصه های میدانی برای مطالبی که سر کلاس به صورت نظری آموزش داده می شود فراهم شود.»

وی گفت: «توصیه می کنم آموزشگاه هایی که می توانند ظرفیت استفاده از پژوهشسراها را برای دانش آموزان فراهم کنند، پیگیر باشند. گرچه این فرصت از نظر زمانی و امکانات محدود است، اما دانش آموزان باید بهره‌مندی لازم را ببرند. تشکل ها و هسته های علمی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند که از فرصت های علم آموزی چه در حوزه های نظری و چه در حوزه های عملی بهره مندی لازم را ببرند.»

دانش آموز خبرنگار: ریحانه یزدی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار