استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

مسیر توسعه خراسان شمالی با وفاق و همدلی تمام مدیران شتاب می‌گیرد

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری استان گفت‌ خراسان شمالی با وفاق تمام اجزای حاکمیت و پشتکار مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسیر پیشرفت و توسعه را با شتاب بیشتری طی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیر توسعه خراسان شمالی با وفاق و همدلی تمام مدیران شتاب می‌گیرد

محمدرضا حسین نژاد به بروز سیلاب های اخیر استان اشاره کرد و افزود‌: در برخی نقاط سیلاب هایی رخ داده اما هنوز در هیات دولت مصوبه ای تصویب نشده است.

وی در ادامه گفت: بازسازی محور جاده گلستان و بجنورد که بر اثر سیل تخریب شده بود با همکاری دستگاه های اجرایی در چهارده روز به جای یکماه انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی در حوزه انرژی و صرفه جویی پیشگام باشن، انتقال پساب پتروشیمی راحرکتی مثبت و تحول گرا دانست و گفت: طرح جمع آوری پساب شیروان هم به بهره برداری رسیده است که اقدام بسیار مطلوبی است‌.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی در انتهای خط لوله گاز قرار دارد عدالت توزیع باید مد نظر باشد‌.

وی تصریح کرد: ساختار اداری برای شهرستان های تازه تاسیس مانه و بام و صفی آباد سریع تر باید اجرایی شود تا شاهد توسعه فرهنگی و اجتماعی باشیم.

حسین نژاد افزود‌: تذکر می دهیم مدیران دستگاه های اجرایی اتمام و تکمیل پروژه ها را سرعت بخشند.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی نیز گزارشی از وضعیت منابع آبی استان ارائه داد و گفت : بیش از نود درصد مساحت خراسان شمالی در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا وابستگی شدید به میزان بارندگی داریم.

مرتضوی اظهار داشت: ۵۵ میلی متر بارندگی از ابتدای مهر ماه امسال را شاهد هستیم که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته ده درصد افزایش بارندگی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد متر مکعب مصرف سالیانه آب در استان است، اظهار داشت :بیش از هشتاد درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح های بزرگ آبرسانی اجرا شده اما افق این طرح ها برای سال ۱۴۱۰ تعریف شده است.

وی گفت‌: رشد پنج برابری را در حوزه تامین اعتبارات در دو سال گذشته شاهد هستیم‌.

مرتضوی افزود: سد گلمندره با اعتبار ۶۶۰ میلیارد تومان به مرحله آبگیری رسیده و در سیل اخیر آبگیری آن از وقوع فاجعه پیشگیری کرد.

مرتضوی ادامه داد : دولت به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام است که بخش اعظم این اتفاقات در دولت سیزدهم رخ داده است.

وی ادامه داد: در حوزه استفاده از آب های نامتعارف مدیران دستگاه های اجرایی همکاری کنند تا از این ظرفیت استفاده شود.

هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در این نشست گفت‌: با اقدامات و هماهنگی های انجام شده با سایر دستگاه های اجرایی و واحد‌های صنعتی، سال گذشته خراسان شمالی تنها استان در شمال شرق کشور بود که با قطعی گاز در بخش خانگی مواجه نبود.

وی اظهار داشت: اعمال سهمیه‌بندی خاص برای واحد‌های صنعتی در زمان بحران گاز انجام شود زیرا خراسان شمالی فاقد خط لوله فرآورده های نفتی است که این امر موجب می شود هزینه های حمل و نقل برای تامین فراوردهای نفتی واحد‌های صنعتی کم توان کمرشکن باشد.

خبرنگار: زهرا وظیفه‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار