از ابتدای امسال تاکنون:

53 نقطه حادثه خیز استان فارس رفع نقص شدند

شیراز (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، با اشاره به اینکه 121 نقطه حادثه خیز در فارس شناسایی شده بود که از این تعداد 119 نقطه رفع نقص شده است، اضافه کرد در اسفند 1401 نقاط جدیدی نیز در کشور شناسایی شده که از مجموع 887 نقطه حادثه خیز 94 نقطه آن مربوط به فارس است که از ابتدای امسال 53 نقطه اصلاح شده است و برای اصلاح نقاط باقی مانده نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
53 نقطه حادثه خیز استان فارس رفع نقص شدند

علیرضا راستیار، امروز در جمع خبرنگاران ضمن بزرگداشت هفته حمل و نقل و راهداری با اشاره به اینکه رسانه‌ها را بازوان خود در راهداری می‌دانیم، گفت: فارس در حوزه‌های مختلف راه و راه سازی دچار کمبود هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه کمبود منابع انسانی یکی از چالش‌هایی برای راهداری و حمل و نقل جاده ایست، تاکید کرد: 6 شهرستان مصوبه فرمانداری گرفته‌اند که در این 6 شهرستان نیرو نداریم.

راستیار با اشاره به اینکه نگهداری از راه‌ها، ایمنی جاده‌ها، راهداری زمستانه، فعالیت‌های اربعین و دهه پایانی صفر از جمله برنامه‌های سازمان حمل و نقل و راهداری است، تاکید کرد: فارس در حوزه راهداری رتبه اول را دارد و بهره برداری از آزادراه از دستاوردهای مهم استان محسوب می شود.

وی افزود: آسفالت حفاظتی کم هزینه در محور شیراز- جهرم - لارستان اجرا شده است و سه هزار و یکصد کیلومتر از محورهای استان فارس بهسازی و روکش آسفالت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه در راستای مدیریت هزینه‌ها تجهیزات خط‌کشی جاده‌ها خریداری شده است، گفت: 12 هزار کیلومتر خط‌کشی جاده که در واقع بیش از 90 درصد محورهای فارس خط‌کشی شده است.

وی با اشاره به اینکه 121 نقطه حادثه خیز در فارس شناسایی شد که از این تعداد 119 نقطه رفع نقص شده است، اضافه کرد: 2 سری نقاط حادثه خیز در فارس و کشور شناسایی شد و در اسفند 1401 نقاط جدیدی شناسایی شده که بر مبنای ثبت رکورد جدید در کل کشور 887 نقطه شناسایی و 94 نقطه آن مربوط به فارس است که از ابتدای امسال 53 نقطه اصلاح شده است و برای اصلاح آن نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است.

راستیار با اشاره به اینکه 2 و نیم درصد وضعیت راه‌های فارس در وضع خوبی از لحاظ آسفالت نیست، اظهار کرد: از شنبه تخصیص قیر را خواهیم داشت و پیمانکاران هم به زودی برای بهسازی فعال خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: از سهم مصوبات سفر هیات دولت به استان در سه سرفصل توانسته‌ایم اعتبار بگیریم که 320 میلیاردتومان برای تکمیل پروژه‌ راه‌ها، 300 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز و 400 میلیارد تومان برای روکش آسفالت و ترمیم راه‌ها تخصیص داده شده است.

راستیار در خصوص نواقص آزادراه شیراز اصفهان افزود: در مجموعه آزادراه قوانین به این گونه است تا دوره بازگشت سرمایه آزادراه، مسئولیت بازسازی، احداث و غیره به عهده شرکت پیمانکار است که تمامی امورات رسیدگی به آزادراه به عهده شرکت ساخت است که اگر نواقصی باشد به تهران اعلام می‌کنیم و آنان از شرکت احداث می‌خواهند نواقص را رفع کنند، در حال حاضر سه گشتی پلیس راه به صورت 24 ساعته فعال شده و شرکت احداث پنج گشت راهداری راه‌اندازی کرده است و در بحث دوربین‌های ثبت تخلفات هم 24 سامانه دوربین ثبت تخلف جانمایی شده است که به زودی نصب می‌شود و به زودی تردد شمار در کف آسفالت آزادراه نصب خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که خسارت‌هایی که به واسطه مشکلات جاده‌‌ای به خودرو وارد می‌شود را چطور می‌شود پیگیری کرد، گفت: خسارت‌هایی که ناشی از مشکلات جاده‌ای باشد، اگر ضابطان قضایی حضور یابند و تایید کنند خسارت را الزاما پرداخت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بحث آسفالت ورودی‌های شیراز سه قرارداد بسته شده است که با تخصیص قیر اقدامات لکه‌گیری شکل می‌گیرد که سه پیمانکار در سه محور فعالیت می کنند.

راستیار در مورد تقاطع غیرهمسطح زیبا شهر هم گفت: جلسه ای با مدیر کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد و مشاور طرح، طرحی آورده بود که می‌توان با تمهیداتی در صورت تایید شورای ترافیک از وضع موجود پل استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار