مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد:

شناسایی 1119 بازمانده از تحصیل و بازگشت 450 دانش‌آموز به مدرسه در2 سال گذشته

موسوی‌نژاد: روند بازگشت به تحصیل تا جذب و تعیین تکلیف تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان ادامه دارد

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت 1119 بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی شناسایی شده‌اند که علت ترک تحصیلشان هم مشخص شده و در سامانه سیدا ثبت و ضبط و قابل رصد است. از این میزان 450 دانش‌آموز به چرخه آموزشی بازگشته‌اند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 1119 بازمانده از تحصیل و بازگشت 450 دانش‌آموز به مدرسه در2 سال گذشته

سید علیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با پانا از جذب حدود 450 دانش آموز به شبکه آموزش و پرورش خبر داد و افزود: «این آمار مربوط به دو سال اخیر است.»

وی با بیان اینکه در این فاصله زمانی وضعیت تحصیل دانش آموزان دیگر نیز پیگیری و تعیین تکلیف شده است، اذعان کرد: «همچنین 283 دانش آموز هم دارای معلولیت بوده اند که بدنبال راهکاری هستیم تا بتوانیم افراد تربیت‌پذیر را به نحوی به شبکه آموزش برگردانیم.»

موسوی نژاد در ادامه بیان کرد: «125 دانش آموز دیرآموز هم شناسایی شده اند تا از طریق مدارس استثنایی جذب شوند.»

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزی خراسان جنوبی همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده و به 99 درصد رسیده است، افزود: «این روند تا جذب و تعیین تکلیف تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان ادامه خواهد داشت.»

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به مدارس در قالب طرح شهید محمودوند یاد کرد و از هم استانی ها در سراسر خراسان جنوبی خواست اگر دانش آموز بازمانده از تحصیلی را می شناسند به آموزش و پرورش معرفی کنند. هر دانش آموزی که بدلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازمانده را در مدارس شبانه روزی اسکان می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار