درخواست سرلشکر باقری برای تکمیل فرآیند خلع سلاح گروه‌های ضدانقلاب‌

تهران (پانا) - رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ضمن تشکر از دستور قاطع دولت عراق برای خلع سلاح گروه‌های مسلح ضدانقلاب در اقلیم که با تنظیم و امضای توافق‌نامه امنیتی به نتیجه رسید، گفت‌ انتظار می‌رود تکمیل فرآیند خلع سلاح این گروه‌ها با جدیت پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست سرلشکر باقری برای تکمیل فرآیند خلع سلاح گروه‌های ضدانقلاب‌

‌سرلشکر پاسدار محمد باقری در دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیرعراق با اشاره به مشترکات دینی، مذهبی، فرهنگی، تاریخی، گفت: مواضع خردمندانه و شجاعانه دولت عراق و جنابعالی در رابطه با قضیه فلسطین و جنگ غزه بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی است.

وی ضمن تشکر از پیگیری و دستور قاطع دولت عراق برای خلع سلاح و دور کردن گروه‌های مسلح ضدانقلاب در منطقه اقلیم که با تنظیم و امضای توافق‌نامه امنیتی به نتیجه رسید، گفت: انتظار می‌رود تکمیل فرآیند خلع سلاح این گروه‌ها با جدیت پیگیری شود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، حضور نیرو‌های بیگانه، به ویژه آمریکایی‌ها در منطقه را عامل مهم ناامنی و بی‌ثباتی دانست و تصریح کرد: امنیت در منطقه تنها با وحدت بین کشور‌های همسایه امکان‌پذیر است.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، مسأله فلسطین را مهم‌ترین مسئله منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و افزود: عملیات بسیار مهم و راهبردی طوفان‌الاقصی پایه‌های لرزان رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد و به معرض دید جهانیان گذاشت.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر از موضع‌گیری دولت و مردم ایران در خصوص جنگ غزه، گفت: در واقع این جنگ، مواضع کشور‌ها را به خوبی مشخص کرد و رژیم کودک‌کش اسرائیل چهره واقعی خود را به دنیا نشان داد.

«محمد شیاع السودانی» افزود: امروز کشور عراق به برکت نیرو‌های مسلح مقتدر، شاهد امنیت پایدار است و در این راستا با توجه به مشترکات فراوان بین دوکشور ایران و عراق، می‌توانیم همکاری‌های بیشتری را با یکدیگر داشته باشیم.

نخست‌وزیر عراق، اقتدار و صلابت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و موشکی را باعث افتخار دانست و خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و عراق ضمن ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف، باید با همکاری و تعامل دوسویه، مسائل مربوط به گروهک‌های کردستان عراق را حل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار