رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

اقامه نماز در مدارس باید پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که دانش‌‌آموزان در مدارس غیردولتی با آموزه‌های دینی، قرآنی و اعتقادی باید مانوس باشند و دانش‌‌آموزانی مومن، معتقد، متعهد، دارای اخلاق اسلامی و مسئولیت‌پذیر تربیت شوند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز در مدارس باید پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد

آیین افتتاحیه رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی (برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس غیردولتی و هیات‌امنایی، تقدیر از حافظان کل قرآن کریم و تقدیر از قهرمانان قرآنی دانش‌‌آموز) به نیت «دانش‌آموز شهید علیرضا براتی» صبح امروز در سالن همایش‌های قرآنی شیخ صدوق در شهر ری برگزار شد.

احمد محمودزاده در این آیین با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی(ره) و شهدای والامقام جمهوری اسلامی و دانش‌‌آموزان و معلمان شهید و دانش‌‌آموزان و مردم غزه اظهار کرد: همه ما باید دعا کنیم که هرچه زودتر شاهد اضمحلال رژیم کودک‌کش اسرائیل باشیم و مردم غزه در آرامش، زندگی خود را ادامه دهند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در این محفل قرآنی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های اجتماعی که برای جامعه اسلامی عنوان شده، زمینه‌سازی برای تعالی امت اسلامی است. اگر از این منظر به جامعه نگاه کنیم، تربیت چه در حوزه آموزش و چه در بعد پرورشی، مهمترین اتفاقی است که در زندگی فردی و اجتماعی همه ما انجام می‌پذیرد.

محمودزاده ادامه داد: تمامی افراد جامعه، بخشی از مهمترین دوران خود را در دوره‌هایی از زندگی در داخل مدرسه و توسط معلمان و مربیان پرورشی برای موضوع آموزش و تربیت در حوزه‌های پرورشی و تربیتی می‌گذرانند. بنبابراین چگونگی شکل‌گیری باورها و توانمندی آن‌ها در این حوزه بر روند پیشرفت و تعالی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چگونگی شکل‌گیری باورها در داخل مدرسه و همچنین مهارت‌هایی که در داخل مدرسه در دوران دانش‌‌آموزی انتقال پیدا می‌کند، سرنوشت آینده کشور را بر اساس همین توانمندی و مهارت‌ها می‌توان بنا نهاد.

وی با بیان اینکه کلید این موضوع در دست معلمان و مربیان است، گفت: به عنوان یک جامعه دینی انتظار از ما این است که در کنار کارکردهای دیگری که در سند تحول به آن‌ها اشاره شده است از قبیل مهارت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و... انتظار است فرزندان با آموزه‌های قرآنی و دینی و اعتقادی مانوس باشند. این یک ماموریت مهم و جزو اولویت‌هایی است که همه اولیا و همه دست‌اندرکاران از آموزش و پرورش انتظار دارند.

محمودزاده تصریح کرد: امروز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همه ابعاد این موضوعی که عرض کردم در آن دیده شده، قرار است که تربیت دانش‌آموز مومن، متعهد و معتقد و مسئولیت‌پذیر و دارای اخلاق اسلامی در قالب مدرسه صالح اتفاق بیافتد. بنابراین باید موقعیتی را فراهم بیاوریم و تا حد زیادی برنامه‌ریزی‌ها بر این معطوف باشد که بتوان به مراتبی از حیاط طیبه دست یافت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه بچه‌ها باید ارزش‌های جامعه را تجربه و درونی کنند، گفت: در این مسیر باید همه شرایط را به سمتی ببریم که تمرکز بر همه ساحت‌های داخل سند باشد، هم کارکردهای علمی باید مدنظر باشد که خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به موضوعاتی چون بازگشت به کلاس درس، مرجعیت کتاب، مرجعیت علمی و...‌ امیدواری برای ارتقا بیشتر هم شده است و هم اینکه متناسب با شرایط جامعه، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اقامه نماز در مدارس باید پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در آموزش و پرورش دانش‌آموزی که در حیاط طیبه قرار است به آن دست یابیم را شاهد باشیم و بتوانیم تربیت کنیم.

این محفل قرآنی امروز در ۱۰ هزار مدرسه غیردولتی برگزار و از برگزیدگان قرآنی دانش‌‌آموزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار